برگزیده شدن رساله دکتری دانش‌آموخته گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان رساله برتر

ارسال شده در تاریخ :

رساله دکتری خانم اکرم فتحیان دانش‌آموخته دکتری گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در هشتمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و پنجمین جشنواره برترین‌های سال رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ایران در سال 1396 به‌عنوان رساله برتر علم اطلاعات انتخاب و تقدیر شد.

هشتمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور ریاست سازمان، معاونین و جمعی از پژوهشگران برتر این حوزه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، برگزار شد.

در ابتدای این برنامه رضاخانی پور؛ مدیرکل پژوهش و آموزش سازمان و دبیر علمی جشنواره گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این حوزه را ارائه نمود و پس‌ازآن اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ضمن تبریک هفته پژوهش در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سند چشم‌انداز خود به توسعه علم و دانش توجه ویژه داشته و به عبارتی می‌توان گفت که این سند دانش‌محور است.

او با تأکید بر اهمیت پژوهش تصریح کرد: حاصل پژوهش باید بر اساس یافته‌های علمی و نیازهای اجتماعی ما باشد. اگر به زندگی بزرگان اصحاب علم و دانش نیز نگاه کنید تمام کسانی که به‌مراتب و مدارج بالای علمی رسیده‌اند در ابتدا همگی از خلوتی برخوردار بوده و بعد نتایج تفکرات و پژوهش‌های خود را در اختیار سایرین قرار داده‌اند.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره هفته پژوهش در سال 1396 تقدیر شد که پایان‌نامه‌ها مقطع دکتری خانم اکرم فتحیان دستگردی؛ عنوان پایان‌نامه: طراحی الگوی هستان‌شناسی فراداده‌ای فهرست کتابخانه ملی ایران مبتنی بر روش داده‌های پیوندی موردتقدیر قرار گرفت.

لازم به ذکر است این رساله باراهنمایی دکتر اعظم صنعت جو عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و دکتر محسن کاهانی عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی و دکتر سید مهدی طاهری انجام‌شده است.

 

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه