برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، همایش دانشجو (مبارزه، خدمت) به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (علیه السلام) و تعدادی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و علوم پزشکی برگزار گردید.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در این نشست اظهار داشت: در روز پر افتخار دانشجو یاد فداکاری ها و ایثارگری های دانشجویان در مبارزه با استبداد را ارج می نهیم و افزود: جنبش دانشجویی در کشور از شهادت سه دانشجویی که در پای معاون رییس جمهوری وقت آمریکا در تهران در سال ۳۲ قربانی شدند آغاز شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد ادامه داد: نظام ستمشاهی ۲۵سال از همه ظرفیتهای خود برای سرکوب مبارزه دانشجویان استفاده کرد اما با همه این سرکوبگری ها انقلاب به پیروزی رسید.

وی بر اهمیت نقش‌آفرینی بانوان تأکید و خاطرنشان کرد: از اول انقلاب، خواهران ما در ادوار مختلف مجلس وارد شدند و ما تا به حال ۱۱ مجلس داشتیم که در همه آنها نمایندگان خواهر حضور داشتند اما متأسفانه اقدام شاخصی در راستای احیای حقوق بانوان از سوی آنان انجام نشده است در حالی که بانوان ما در درون خانواده مشکلات فراوانی دارند.

آیت الله علم الهدی در پایان سخنان خود اظهار نمود: حضور مردم در صحنه باعث شده است تا امروز همه مشکلات حل شود، بعد از این هم هر جا مردم حضور فعال و بسیجی وار داشته باشند مشکلات حل خواهد شد. وی برای اینکه فعالیت قشر دانشجو با حفظ جریان انقلابی همواره پیشرو باشد ابراز امیدواری کرد.

امام جمعه مشهد در ادامه به پرسشهای دانشجویان حاضر در این نشست در زمینه های مختلف پاسخ داد و در خصوص مساله عدالتخواهی افزود: عدالت، ‌مساله و آرمان انقلاب، اسلام و قرآن است البته باید توجه داشت عدالت خواهی از مسیر ولایت، جدایی پذیر نیست و این که بعضی جریانها بیایند برای عدالت خواهی از جای دیگر خط بگیرند که مقابل رهبری باشند و یا دستورات رهبری را زیر سوال ببرند این روند برخلاف عدالتخواهی است چون ولایت از عدالت بالاتر است و اجرای عدالت متکی بر وجود ولایت است.

لازم به ذکر است، پیش از سخنان امام جمعه مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حضرت آیت الله علم الهدی، سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (علیه السلام) و دانشجویانی که در این مراسم شرکت کردند، روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و موفقیت در تمامی عرصه ها خصوصا موفقیت در عرصه علمی را برای ایشان آرزو نمود.

وی در ادامه گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت برای مسئولین و توفیق کسب دانش برای شما دانشجویان عزیز را در جوار یک امام معصوم قسمت کرده است، بزرگترین افتخار ما امروز این است که در جوار امام رضا (ع) کار،تلاش و تحصیل می کنیم. امیدواریم این حضور و این مراسم منشاء اثرات و برکاتی باشد.

در پایان مراسم تعدادی از نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد نظرات و خواسته های خود را بیان کردند و از دانشجویان فعال در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و فعالیت های جهادی تجلیل بعمل آمد.

news4001207

news4001208

news4001209

news4001210

news4001211

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه