برگزاری دوره‌های مشترک زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عرب در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوفه

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، به دنبال بازدید هیئتی از مسئولان دانشگاه کوفه از دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی همچنین دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، دو دانشگاه توافق کردند دوره‌های مشترک زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عرب در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوفه برگزار شود.

این هیئت متشکل از دکتر عباس الفهام رئیس دانشکده علوم تربیتی دختران، دکتر میثم الحمامی رئیس دانشکده علوم تربیتی، دکتر علاء الرحیمی رئیس دانشکده ادبیات، دکتر عبدالکریم النفاخ عضو هیئت‌رئیسه دانشکده علوم تربیتی، دکتر حسن الفیاض معاون علمی دانشکده علوم تربیتی و دکتر صلاح الفرطوسی بود که از دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی همچنین دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کردند و با مسئولان این دو دانشکده پیرامون روابط دوجانبه گفتگو کردند.

سپس هیئت دانشگاه کوفه که دکتر الجصانی، استاد اعزامی زبان و ادبیات عربی از دانشگاه کوفه به دانشگاه فردوسی مشهد این هیئت را همراهی می‌کرد، دیداری با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی و دکتر عبدالله رادمرد رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی داشتند و درباره توافقات صورت گرفته راه‌کارهای اجرائی را تعریف کردند.

بر این اساس دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه کوفه آمادگی برگزاری دوره‌های مشترک متقابل در مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی را اعلام کردند. همچنین بنا شد استادان دانشگاه کوفه در پایان‌نامه‌های دانشجویان عراقی دانشگاه فردوسی مشهد حضوری فعال داشته باشند و متقابلاً استادان دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه استاد داور و یا مشاور در پایان‌نامه‌های مقطع دکتری در حوزه ادبیات، علوم تربیتی و الهیات دانشگاه کوفه به ایفای نقش بپردازند. هم‌چنین توافق شد دو طرف همایش‌های یکدیگر را به‌طرف مقابل معرفی کنند و این همایش‌ها به‌صورت مشترک و با حضور اعضاء هیئت‌علمی و دانشجویان دو طرف برگزار شود.

یادآور می‌شود دانشگاه کوفه دومین دانشگاه کشور عراق می‌باشد که در سال 1396، تفاهم‌نامه همکاری به امضاء رؤسای دو دانشگاه رسید و در حال حاضر بیشترین همکاری علمی بین‌المللی در عراق با دانشگاه کوفه صورت می‌گیرد. اعضاء هیئت‌علمی و دانشجویان دانشگاه برای آگاهی از مفاد این قرارداد می‌توانند به سایت مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی مراجعه کنند و ایده‌ها و پیشنهادهای همکاری خود با این دانشگاه را به خانم حسن‌زاده (تلفن 38802490) کارشناس این مدیریت ارسال کنند تا پیگیری اجرایی‌سازی آن ایده‌ها و پیشنهادها انجام شود.

841993

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه