انتشار چهارمین شماره نشریه "سامان آماری" با موضوع نگاهی به دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع

ارسال شده در تاریخ :

یکی از برنامه های اصلی دانشگاه حرکت به سمت بین المللی شدن با جذب دانشجویان بین الملل است. مطابق سند راهبردی دانشگاه، مقدار مطلوب نسبت دانشجویان بین الملل به کل دانشجویان دانشگاه در سال 99 باید به 8 درصد برسد. دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از پیشتازان جذب دانشجوی بین الملل در کشور، در حال حاضر با دارا بودن 2513 دانشجوی جاری بین الملل توانسته سهم 10 درصدی دانشجویان بین الملل از کل دانشجویان جاری دانشگاه را داشته باشد که از این تعداد، 984 نفر دانشجوی ورودی بین­الملل سال تحصیلی 1400-1399 هستند که حدود 16 درصد از کل ورودی های سال 99 دانشگاه را در بر می گیرد.

مشاهده چهارمین شماره نشریه "سامان آماری"

نشریه شماره 4 سامان آماری (فایل پیوست) به بررسی تفصیلی وضعیت دانشجویان جاری بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد می پردازد. آمار نشان می دهد که حدود 98 درصد دانشجویان بین الملل را دانشجویان کشورهای عربی و افغانستان تشکل می دهند. 71 درصد دانشجویان بین الملل در رشته های علوم انسانی، 16 درصد در رشته های فنی و مهندسی و 13 درصد در سایر گروه های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند. بررسی توزیع دانشجویان بین الملل در دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه، نشان دهنده تجمع دانشجویان بین الملل در بعضی از گروه های آموزشی است و این موضوع باعث بالا رفتن نسبت دانشجو به استاد به عنوان یک شاخص سنجش کیفیت آموزش در این گروه های آموزشی شده است. لذا طبق مصوبات لازم است این دسته از گروه های آموزشی از ظرفیت های «استادان ایرانی متخصص خارج از کشور» ، «استادان بین المللی» و «دانش آموختگان ممتاز مقطع دکتری» بهره گیرند.

1400020601

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه