برگزاری گردهمایی سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، گردهمایی سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه، دکتر دلشاد معاون آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان، مهندس ساجدی رئیس اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه روز پنجشنبه 18 مهرماه 1398 در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد حضور دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد که همجوار با حرم مطهر امام هشتم (ع) می باشد را محلی برای گسترش حوزه های معنوی زندگی دانشجویان در کنار تحصیل علم و دانش عنوان نمود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به نام این دانشگاه، تاثیر فردوسی در گسترش و پاسداری از زبان فارسی را بی نظیر دانست همچنین با اشاره به هفتادمین سال تاسیس دانشگاه و یاد کردن از مفاخر دانشگاه در این هفتاد سال، تاثیر خراسان و مشهد را در تاریخ و فرهنگ ایران مهم خواند و تاکید کرد: دانشگاه فردوسی مشهد خواستگاه بسیاری از نخبگان، دانشمندان، دولتمردان و مسئولین بوده است.

دکتر کافی نقش دانشجویان دانشگاه را با اهمیت عنوان کرد و افزود: حضور دانشجویان در مسابقات، المپیادها، نشست ها و جشواره ها عالی بوده است و کسب رتبه های اول تا سوم مسابقات، جشنواره ها و المپیادها افتخار بزرگی برای این دانشگاه است که دانشجویان این دانشگاه کسب کرده اند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد این دانشگاه را از دیرباز تا کنون سرشار از رایحه شهادت دانست و با اشاره به نقش دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی، حضور دانشجویانی چون شهید علم الهدی در مقام فرماندهی نیروها در زمان جنگ، نقش دانشگاه فردوسی مشهد با تقدیم 143 شهید را در دفاع مقدس ویژه خواند.

دکتر محمد کافی خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار نمود:خود را برای تبدیل شدن به کارشناسان و متخصصین خوب و زبده آماده کنید تا در آینده مدیریت های کلان کشور را به عهده بگیرید و دانشگاه محل تمرین برای ایفای این نقش هاست.

دکتر دلشاد معاون آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در سخنان خود خدمت به جامعه ایثارگران را فرصتی مغتنم و توفیقی از جانب پروردگار دانستند انتظارات و وظایف متقابل بنیاد شهید و و دانشجویان را تشریح نمودند.

در ادامه مهندس محمد ساجدی رئیس اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد گزارش عملکرد اداره امور دانشجویان شاهدو ایثارگر را ارائه کرد، اجرای برنامه های متنوع از قبیل ، اردو، نمایشگاه کتاب،اهتمام به فعالیت های مشاوره ای چون به کار گیری مشاوران تحصیلی، بالینی و خانواده ، تشکیل اولین اتاق های فکر دانشجویی، تشکیل جلسات عفاف و حجاب از فعالیت های اداره شاهد و ایثارگر می باشد.

معرفی همکاران اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر به ویژه واحد مشاوره این دانشگاه نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود. در این قسمت خانم صفری مسئول واحد مشاوره دانشجویان شاهدو ایثارگر با بیان خاطراتی از دوران خدمت خود به دانشجویان ایثارگر ضمن تشریح ضرورت وجود مرکز مشاوره خاص دانشجویان شاهدو ایثارگر،گزارش کوتاهی از فعالیت های این بخش ارائه نمود.

در ادامه برنامه پس از خاطره گویی عباس کلانتر دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی دانشگاه و جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی، از دانشجویان دارای رتبه های برتر کنکور سراسری مقاطع تحصیلی مختلف تجلیل به عمل آمد.

shahed9872

shahed9873 

shahed9874

shahed9875

shahed9876

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه