کسب رتبه اول دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در نخستین رویداد تخصصی چالش محور آب، انرژی و محیط‌زیست

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، تیم دانشجویان گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد بانام «گروه آبتک»، حائز کسب رتبه اول در بخش آب نخستین رویداد تخصصی چالش محور آب، انرژی و محیط‌زیست در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف شدند.

در این رویداد که از تاریخ 2 الی 4 اردیبهشت 98 در مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط‌زیست و انرژی واقع در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف زیر نظر معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، 270 نفر از دانشجویان نخبه در قالب 40 تیم از شهرهای تهران دانشگاه صنعتی شریف، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، اصفهان، قم و در سه حوزه آب، محیط‌زیست و انرژی به ارائه و دفاع از طرح‌های خود پرداختند.

در روز نخست رویداد، تیم‌ها در بخش‌های مرتبط با رشته خود به ارائه طرح‌ها پرداخته و به‌طور تخصصی توسط اساتید ازنقطه‌نظر علمی، اقتصادی و عملی و کاربردی مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرارگرفته و درنهایت تنها 20 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

روز دوم رویداد، مختص به حوزه انرژی و روز سوم ویژه دو حوزه آب و محیط‌زیست بود که گروه‌ها مجدداً به ارائه و دفاع از طرح‌های خود در مقابل داوران علمی، سرمایه‌گذاران، اساتید، دانشجویان و سایر شرکت‌کنندگان پرداختند که طی این رقابت نفس‌گیر، تیم دانشجویان گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد با ارائه طرحی با عنوان سیستم آبیاری چگالشی در شرایط کم‌آبی» موفق به کسب رتبه اول در بخش آب شدند.

لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌کنندگان از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف (دوره دکتری) و دیگر دانشگاه‌ها بوده و «تیم آبتک» دانشگاه فردوسی مشهد تنها گروه دوره کارشناسی برگزیده در این برنامه علمی از بود.

اعضای این گروه که با سرپرستی و هدایت مهندس سید مجید هاشمی نیا، عضو هیئت‌علمی گروه علوم و مهندسی آب در رویداد شرکت نمودند به شرح زیر می‌باشند:

محمدجواد رضوان پور (دانشجوی سال چهارم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش آبیاری و زهکشی- غیرحضوری)

محسن ناظری (دانشجوی سال چهارم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش سازه‌های آبی- غیرحضوری)

محمد طلعتی (دانشجوی سال سوم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش سازه‌های آبی- حضوری)

هادی قنبری طرقبه (دانشجوی سال چهارم کارشناسی علوم و مهندسی آب گرایش مهندسی منابع آب- حضوری)

تیم‌های برتر این رویداد پس از طی یک دوره 3 ماهه تحقیقاتی و عملیاتی، موفق به دریافت گرنت 100 میلیون تومانی برای انجام مطالعات و اجرای طرح خود خواهند شد.

آدرس خبر برگزاری رویداد در وب‌سایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری

http://yon.ir/b7dBP

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه