همایش آشنایی خانواده با دانشگاه ویژه والدین دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

همایش آشنایی خانواده با دانشگاه ویژه والدین دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد، با استقبال چشمگیر والدین، در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر طاهری، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، در این همایش که در روز پنجشنبه 25 مهرماه 98 برگزار شد، ضمن خوشامد گویی به شرکت‌ کنندگان در همایش به اهمیت حضور والدین اشاره کرد و هدف از این گردهمایی را ارتباط و تعامل بیشتر والدین با دانشگاه دانست. دکتر طاهری، توضیحاتی در مورد سند دانشگاه و قله 512 و جایگاه بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی جهانی ارائه نمود و در ادامه با اشاره به اهمیت مسئولیت­ پذیری دانشگاه نسبت به جامعه، پرورش دانشجویان علاوه بر آموزش را وظیفه دانشگاه دانست.

دکتر سهرابی مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه اماکن، فضاها و امکانات ورزشی دانشگاه شامل استخر و سالن­ های سرپوشیده، زمین­ های چمن و مجموعه سوارکاری را معرفی کرد و به والدین توصیه نمود دانشجویان خود را در جهت بهره­ مندی و استفاده بیشتر از فرصت­ های اوقات فراغت ترغیب کنند. وی با معرفی ستاد اردوهای دانشجویی، در خصوص اردوهای دارای مجوز از دانشگاه افزود: برنامه­ های ورزشی با هدف جهت­ دهی به سمت جامعه سالم و تندرست و ایجاد نسلی شاداب از مهم­ترین وظایف این مدیریت می­ باشد. سپس خانم دکتر عالی، دبیر شورای انضباطی دانشجویان، ضمن معرفی این واحد، توضیحاتی در رابطه با آیین‌ نامه‌های انضباطی و نظارتی ارائه نمود. ایشان نحوه طرح شکایت و رسیدگی به آن‌ها، مصادیق پوشش و آرایش و نحوه برخورد والدین با زمانی که دانشجو حکم انضباطی دریافت می­کند توضیحات جامعی ارائه کرد و ارتباط خانواده با شورا و انتظار شورا از والدین، یعنی نظارت همراه با احترام به استقلال دانشجویان را عنوان نمود.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه دکتر ساده نیز در سخنان خود به تشریح تعاریف اولیه مدیریت آموزشی شامل ثبت نام ، انتخاب واحد، تعداد مجاز واحد، معدل الف و دانشجوی مشروطی پرداخت و پورتال دانشجویی و اطلاعات آموزشی هر فرد را در رابطه با نمرات، برنامه امتحانی و خلاصه وضعیت تحصیلی دانشجو را توضیح دادند و خانم دکتر کیوانفر، معاون مدیریت اداره رفاه و سلامت دانشجویان، ضمن معرفی بنیاد دانشگاهی فردوسی و مسئولیت آن، توضیحات کاملی در مورد امور رفاهی و استفاده از وام، امور تغذیه، سراهای دانشجویی و کمک‌ هزینه‌های تحصیلی برای والدین دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد ارائه نمود.

دکتر کرمانی مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه نیز در این همایش توضیح دادند که در حوزه فرهنگی  و فعالیت­های داوطلبانه دانشگاه، ظرفیت­ های متعددی در قالب انجمن­های علمی، کانون­ های هنری، اجتماعی و مذهبی و همچنین تشکل­ های اسلامی دانشجویی تعریف‌شده است که دانشجویان  می­ توانند با عضویت در آن‌ها برحسب علاقه خود در مسیر تعالی و رشد شخصیت و شکوفایی استعدادهایشان قدم بردارند.

در ادامه دکتر غفاری رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه بخش­ های مختلف مرکز مشاوره جهت استفاده دانشجویان از خدمات مشاوره­ای فردی و گروهی، در حوزه­ های تحصیلی، ازدواج و بالینی، بهره­ مندی از کارگاه­ های آموزشی، دوره­ های توانمند سازی و خدمات  مددکاری را معرفی کرد استقبال دانشجویان از این خدمات به­ عنوان نشان ه­ایی از اثربخشی این خدمات اشاره کرد و روش­های ارتباطی والدین با مرکز برای دریافت مشاوره­­ های تخصصی را توضیح داد.

این همایش با سخنان مشاوران مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه  در خصوص افزایش توانمندی دانشجویان در کنار تحصیل و هم­ افزایی خانواده و دانشجو همچنین پاسخ به پرسش‌های والدین پایان یافت.

844064

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه