نمایه شدن نشریه زمین‌شناسی اقتصادی در پایگاه استنادی Scopus

ارسال شده در تاریخ :

نشریه زمین‌شناسی اقتصادی Journal of Economic Geology"" به‌عنوان اولین نشریه از دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین اولین نشریه در بین نشریات فارسی‌زبان حوزه علوم‌زمین موفق به نمایه شدن در پایگاه استنادی بین‌المللی و معتبر Scopus شد. این نشریه پیش‌ازاین موفق به ثبت در نمایه‌نامه تخصصی  GeoRef شده است.

برای مشاهده همه مقالات نمایه‌شده این نشریه در سایت scopus‌، بعد از مراجعه به آدرس www.scopus.com می‌توانید به روش‌های زیر جستجو نمایید: 

  • جستجوی شاپای الکترونیکی (24235865)
  • جستجوی شاپای چاپی (20087306)
  • جستجوی عنوان نشریه به انگلیسی (Journal of Economic Geology) و انتخاب فیلد Source title

در حال حاضر این نشریه علمی- پژوهشی با صاحب‌امتیازی دانشگاه فردوسی مشهد، سردبیری و مدیرمسئولی آقای دکتر محمد‌حسن کریم­پور، مدیر اجرایی سرکار خانم دکتر آزاده ملک‌زاده شفا رودی و کارشناس اجرایی سرکار خانم سارا حبیبی به‌صورت دو فصلنامه منتشر می‌شود.

این نشریه در زمینه زمین‌شناسی اقتصادی و علوم مرتبط با آن، باهدف نشر مقاله‌های علمی– پژوهشی و به‌منظور گسترش پژوهش و ارتقای دانش زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، نشر و ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگران دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی از سال 1388 به زبان فارسی و از نیمه دوم سال 1393 نیز همراه با چکیده مبسوط انگلیسی منتشر می‌شود. تاکنون 18 شماره از این نشریه به چاپ رسیده و نسخه الکترونیکی آن بر روی سایت نشریه به نشانی http://econg.um.ac.ir  به‌صورت دسترسی آزاد در دسترس عموم علاقمندان قرارگرفته است. سایر اطلاعات نشریه را می‌توان در وب‌سایت نشریه مشاهده کرد.

اعضای هیئت‌ تحریریه نشریه متشکل از نه عضو که هشت عضو آن از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های داخل ایران و عضو دیگر از دانشگاه‌های خارج از کشور (کلرادو امریکا) است.

نشریه زمین‌شناسی اقتصادی علاوه‌بر نمایه‌نامه‌های داخلی (ISC, SID, RICeST, Magiran, CIVILICA)، در نمایه‌نامه‌های Ulrich، DOAJ، Google scholar، همچنین در نمایه‌نامه تخصصی GeoRef و برخی نمایه‌نامه‌های دیگر نمایه شده است.

لازم به ذکر است این نشریه در ارزیابی نشریات علمی کشور که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1396 صورت گرفت، موفق به کسب امتیاز 81(A) شد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه