نشست رئیس مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد با مدیرکل امور فناوری وزارت نفت

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، نشست توسعه همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد و امور فناوری وزارت نفت با حضور مهندس سید حسین موسوی، رئیس مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ریاحی مدیرکل امور فناوری وزارت نفت روز چهارشنبه 27 شهریورماه 1398 در محل وزارت نفت برگزار شد.

در این نشست مهندس موسوی رئیس مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد به ارائه توضیحاتی در خصوص خدمات قابل‌ارائه در این مرکز، فعالیت شرکت‌ها و مجموعه خدمات و محصولاتی که شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه می‌توانند ارائه کنند، پرداخت و ضمن بیان برخی از دغدغه ها و نیازهای این واحدها در راستای شکل گیری پارک علم و فناوری نفت و گاز، تعدادی از پروژه­های انجام شده در صنایع مختلف خصوصاً صنعت نفت توسط شرکت­های مراکز رشد دانشگاه فردوسی مشهدرا معرفی نمود.

دکتر ریاحی مدیرکل امور فناوری وزارت نفت نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و بحث‌های مطرح‌شده در آن، از راه‌اندازی پارک و علم و فناوری در حوزه نفت و گاز خرداد و در خصوص رفع موانع ورود و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها را در صنعت نفت کشور ابراز امیدواری کرد و اعلام کرد حمایت‌های ویژه‌ای از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز کشور، صورت خواهد گرفت.

در ادامه مهندس سلیمانی، مدیرعامل شرکت کسری انرژی پاسارگاد یکی از واحدهای فناور دانشگاه فردوسی مشهد نیز که در این نشست حضور داشت، ضمن معرفی خدمات و محصولات این شرکت، اظهار داشت: هدف ما در مجموعه کسری، شبکه‌سازی و همسو کردن فعالیت‌ها در راستای رفع نیازهای صنعت نفت کشور و هم‌چنین حمایت از استارتاپ ها است. وی افزود: ما معتقدیم همکاری با مجموعه‌های فعال در راستای اخذ مگا پروژه‌ها و پروژه‌های عظیم صنعت نفت می‌تواند اتفاقات مهم و شایسته‌ای را در این صنعت رقم بزند.

سلیمانی بابیان اینکه شرکت کسری انرژی به‌عنوان یکی از اعضای خوشه نفت و گاز دانشگاه فردوسی در کنار 21 شرکت فعال، آماده ارائه خدمات تخصصی در صنایع بالادستی و پایین‌دستی صنایع نفت و گاز است، خاطرنشان کرد: شرکت کسری با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، در شرق کشور و در کنار صنعت توانسته است ارتباطی ساختاریافته را بین صنعت و دانشگاه و مراکز دانش‌بنیان و استارتاپ ها ایجاد کند.

ارسال کننده خبر: یعقوب پور

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه