نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه

ارسال شده در تاریخ :

نشست رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه در روز شنبه پنجم اسفندماه 1396 با حضور مسئولان و اعضای هیئت‌علمی پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست از تلاش‌های انجام‌گرفته پژوهشکده قدردانی نمود و اولویت نخست پژوهشکده‌ها را انجام فعالیت‌های چندوجهی و فرا گروهی عنوان نمود و مأموریت مورد انتظار از پژوهشکده‌ها را نیز حرکت در مرزهای دانش در دو بُعد تئوری و کاربردی و تلاش برای شناسایی مشکلات جامعه و حل آن‌ها دانست.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پایان سخنان خود تصویب و اختصاص بودجه عمرانی همچنین اختصاص فضایی برای توسعه پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد را مطرح نمود.

دکتر ابراهیم ایزدی دربندی رئیس پژوهشکده نیز در این نشست به اهمیت و جایگاه منحصربه‌فرد پژوهشکده و هر باریوم مستقر در آن پرداخت و سپس به چکیده‌ای از راهبردها، فعالیت‌ها، اقدامات و دستاوردهای گروه‌های پژوهشی سه‌گانه آن در چند سال اخیر اشاره نمود. ازجمله اهم موارد اشاره‌شده در این بخش عبارت بودند از: جایگاه ویژه هر باریوم دانشگاه در سه بُعد منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی؛ جایگاه و اهمیت بانک بذر حبوبات پژوهشکده؛ تلاش‌های جدی درزمینهٔ معرفی ارقام حبوبات متحمل به تنش‌های غیر زیستی و زیستی؛ اقدامات جدید و جدی انجام‌گرفته درزمینهٔ گیاهان زینتی؛ حرکت‌ها و اقدامات جدید پژوهشکده در جهت تعامل با جامعه و رفع نیازهای تحقیقاتی موجود و نیز عقد قراردادهای داخلی و خارجی.

این نشست با گزارش فعالیت‌ها و دستاوردهای مدیران گروه‌های پژوهشی سه‌گانه پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد به پایان رسید.

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه