نشست استاندار خراسان رضوی با اعضاء شبکه جامع دانشگاه‌های استان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد ، روز یکشنبه 26 اسفندماه 1397 مهندس رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافت و با روسای دانشگاه‌های استان دیدار کرد.

در این دیدار دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ابتدا ضمن خیرمقدم گزارشی از شکل‌گیری و فعالیت‌های شبکه جامع دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های آموزش عالی استان ارائه نمود. سپس به معرفی جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد و توانمندی‌های آن  پرداخت و افزود:  دانشگاه فردوسی مشهد پرچم‌دار علم در منطقه و پرچم‌دار دیپلماسی علمی در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار نمود: بیش از  270 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان خراسان رضوی در حال تحصیل هستند و این استان در حال حاضر رتبه سوم تعداد دانشجویان کشور را در اختیار دارد.
دکتر کافی اعلام کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پرچم‌دار دیپلماسی علمی کشور است و بنای کنونی این دانشگاه به‌جای تمرکز بر توسعه کمی بر دیپلماسی علمی گذاشته‌شده است و با توجه به این اصل است که اکنون 1700 دانشجو از 28 کشور دنیا در دانشگاه فردوسی مشهد با شهریه خود تحصیل می‌کنند.

در این جلسه مهندس رزم حسینی استاندار خراسان رضوی شبکه جامع دانشگاه‌های استان را بسیار ارزشمند و راهگشا دانست و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جهاد اقتصادی تأکید کرد:  هرجهادی نیازمند جهادگر است و یکی از جهادگران دانشگاهیان هستند. وی در سخنان خود بروکراسی اداری را یکی از موانع توسعه به شمار آورد.

مهندس رزم حسینی اظهار داشت ما آمده‌ایم تا چسبندگی میان دانشگاه،  دولت و صنعت را بیشتر کنیم. وی همچنین افزود ما انتظار داریم دانشگاه در بطن جامعه وارد شود. وی گفت ما آمادگی داریم مسیر را هموار کنیم تا شما هر نقشی را در توسعه استان دارید ایفا نمایید. انتظار ما این است رابطه دانشگاه با همه حوزه‌ها بیشتر شود. حوزه‌های آب، اقتصاد، امنیت اجتماعی، حاشیه‌نشینی و اقتصاد گردشگری و زائر ازجمله حوزه‌هایی هستند که استانداری آمادگی همکاری خود را با دانشگاه اعلام می‌دارد.

در پایان دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز اظهار داشت ما نیز در کنار استانداری خراسان رضوی هستیم تا بتواند برنامه‌های خوب خود را خوب‌تر اجرا نماید.

841905

841906

841904

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه