مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

تاریخچه:

مسجد حضرت زهرا (س) با حمایت مقام معظم رهبری و در پی بازدید ایشان از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1391 ساخته و همزمان با عید سعید غدیر افتتاح گردید و محل فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی شد.

این مسجد با وسعت 6132 متر در سه‌طبقه در پردیس دانشگاه بناشده که ضلع شرقی آن دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و در ضلع غربی حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی قرارگرفته است.

شش کلاس آموزشی و دو سالن شورا و دفاتر تشکل‌های دانشجویی از دیگر فضاهای این مسجد به شمار می‌آیند.

در جوار مسجد مزار شهید، مزار سردار شهید رفیعی و یک شهید گمنام قرار دارد.

اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد حضرت زهرا (س):

برپایی اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، برگزاری مراسم‌های مذهبی ازجمله شب‌های قدر، دهه فاطمیه، شهادت حضرت رضا (ع)، اعتکاف دانشجویی، بزرگداشت شهدای دانشگاه، دعای عرفه و... همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی و برنامه‌های ادبی و هنری ویژه موضوعات مذهبی ازجمله فعالیت‌های مسجد حضرت زهرا (س) می‌باشد.

مشاوره ستاد ازدواج دانشجویی تحت عنوان سایه بان مهر نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در مسجد حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد.

حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان (حوزه شهید بهشتی "ره") از سال 1379 فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود را در حوزه علوم اسلامی آغاز کرده است. کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری دوره‌های تخصصی دین‌پژوهی، حفظ قرآن و کارگاه‌هایی با موضوعیت زنان و خانواده و سخنرانی‌های علمی که توسط حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی برگزار می‌گردد.

از سال 1380 تاکنون تعداد پذیرفته‌شدگان در دوره‌های آموزشی حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی 3325 نفر بوده است که از این تعداد 92 آنان از اعضاء هیئت‌علمی بوده‌اند.

 تشکل‌های دانشجویی مستقر در مسجد:

در طبقه زیرین مسجد دفاتر تشکل‌های دانشجویی قرار دارد که شامل بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویی، انجمن اسلامی نواندیش دانشجویان و غیره دارای دفاتر خواهران و برادران می‌باشد.

گزارش از: زینب خاوری، سحر رضاپور

 bam9710509

bam9710504

bam9710501

bam9710502

bam9710503

bam9710505

bam9710506

bam9710507

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه