مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره دانشگاهی حرکت در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره دانشگاهی حرکت در شامگاه روز دوشنبه 14 اسفندماه 1396 در تالار اجتماعات دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد .

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان انجمن های علمی گفت: پویایی، شکوفایی، امید و شادی توسط توسط انجمن های علمی در سطح دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد می شود. می توان گفت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد از استادان و کارکنان آن پیشرو تر هستند.

وی با اشاره به 12 هدف اصلی در سند راهبردی و چشم اندازه دانشگاه فردوسی مشهد، بیان کرد: در تحقق هر یک از این اهداف انجمن های علمی بسیار موثر خواهند بود و می توانند دانشگاه را دررسیدن به جایگاه آرمانی خود یاری کنند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نخستین هدف را جذب دانشجویان نخبه عنوان کرد و افزود: دانشجویان نخبه می توانند دانشگاه را توانمند کنند و جذب نخبگان جز با افزایش شهرت و اعتبار دانشگاه فردوسی مشهد امکان پذیر نخواهدبود و این افزایش اعتبار با تلاش های انجمن های علمی محقق خواهد شد.

وی تحقق دانشگاه سبز را از اهداف مهم دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد و انجمن های علمی را در رسیدن به این هدف پیشگام دانست.

دکتر کافی تصریح کرد: امروزه چالش جدی دانشگاه ها توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان است و مزیت دانش آموختگان مهارت های آن ها است. یکی از مهم ترین مهارت ها، کار تیمی و گروهی است و کسب این مهارت با تمرین در انجمن های علمی امکان پذیر خواهد بود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد در پایان از اعتبار و بودجه کلان دانشگاه در حوزه علمی و پژوهشی خبر داد.

دکتر غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در سخنان خود اظهار نمود: انجمن های علمی در مجموعه ی تشکل های دانشجویی که در دانشگاه ها فعال هستند، بزرگترین و پر تعدادترین هستند. نزدیک به ده هزار انجمن علمی در دانشگاه ها تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کنند که هرکدام از آن ها به نوبه خود دستاوردهای ارزنده ای داشته اند و دانشگاه فردوسی مشهد باتوجه به تلاش و همکاری موثر مدیریت آن همواره درتمامی جشنواره ها خوش درخشیده است و افزود: امیدوارم این درخشش در آینده هم ادامه داشته باشد.

وی افزود: آنچه که انجمن های علمی موجد آن هستندعناصری است که حلقه مفقوده جامعه ما هستند. عادت به فعالیت های جمعی و استفاده مناسب از خرد جمعی فلسفه ایجاد انجمن های علمی است تا تعامل هرچه بیشتر بین دانشجویان در دانشگاه ها برقرار شود. دانشگاه نسل سوم و چهارم بر مبنای همکاری های بین فردی و گروهی استوار است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری بین انجمن های علمی و مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد از تمهیدات صورت گرفته برای حمایت مالی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها خبر داد.

لازم به ذکر است این مراسم با حضور دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد،دکتر معتمدی مدیر فرهنگی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، دکتر کمال الدین حسینی مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، دکتر اصولی، دکتر شهلا و دکتر ودیعی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم پس از سخنان دکتر داوری معاون سابق فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه ، از انجمن های علمی برگزیده ، اتحادیه ها و شورای دبیران انجمن های علمی و تمامی فعالان در این حوزه به ویژه علی توکلی دبیر سابق شورای انجمن های علمی دانشگاه فردوسی مشهد،تقدیر به عمل آمد

خبرنگار: یعقوب پور

 811438

811439

811441

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه