مدرسه تابستانی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم افتتاح مدرسه تابستانی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد  روز سه‌شنبه 2 مردادماه سال جاری با حضور 150 فارسی آموز از کشور لبنان، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی – بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به استادان و فارسی آموزان لبنانی، توضیحاتی در خصوص مواد آموزشی و برنامه کلاس‌های زبان فارسی مرکز فردوسی ارائه کرد. وی اهداف این دوره یک‌ماهه را ارتقای مهارت گفتاری فارسی آموزان و نیز برگزاری تورهای گردشگری، زیارتی و مذهبی، عنوان کرد.

دکتر قبول هدف اصلی این دوره را ارتباط مستقیم فارسی آموزان باکسانی که به این زبان صحبت می‌کنند، دانست که این مسئله به یادگیری بهتر زبان فارسی می‌انجامد و در پایان به معرفی مسئولین و همکاران این دوره پرداخت.

سپس دکتر مهدی غالب، معاون موسسه تعلیم و تربیت اسلامی لبنان، پس از ارائه تعریف فرهنگ با اشاره به ویژگی‌های مشترک فرهنگی میان مردم ایران و لبنان هدف از آمدن به ایران را یادگیری زبان فارسی و امکان ارتباط بیشتر با مردم ایران عنوان کرد. همچنین شهر مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد را فرصت طلایی برای یادگیری فرهنگ، زبان و آداب‌ورسوم مردم ایران دانست و در پایان از دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری این دوره قدردانی و ابراز امیدواری کرد این دوره بتواند فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر مدارس لبنان و دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد کند.

یادآور می‌شود دوره تابستانی مرکز فردوسی از اوایل تیرماه با حضور 17 فارسی آموز از کشور ایتالیا نیز آغازشده است.

ارسال کننده خبر: شریعت پناه

840294

840295

840296

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه