راه‌اندازی دستگاه ذوب و ریخته‌گری تحت خلاء و تحت‌فشار در آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دستگاه ذوب و ریخته‌گری تحت خلاء و تحت‌فشار خریداری و در آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد واقع در مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته نصب و راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری نانو آماده ارائه خدمات به استادان، دانشجویان و پژوهشگران گرامی در داخل و خارج دانشگاه و همچنین صاحبان صنعت و بخش خصوصی می‌باشد.

این دستگاه باقابلیت ذوب فلزات و آلیاژها به روش القایی در خلاء می‌تواند شرایط ذوب و ریخته‌گری را تحت اتمسفر کنترل‌شده فراهم آورد. دمای کاری می‌تواند تا 1700 درجه سلسیوس افزایش‌یافته و میزان خلاء در حالت سرد و بهینه تا  4 - 10*3  میلی بار می‌باشد. طریقه عملکرد دستگاه به‌صورت دومرحله‌ای بوده که در مرحله اول ذوب و در مرحله دوم ریخته‌گری انجام می‌شود. طی مرحله اول این امکان در سیستم ذوب گیری القایی وجود دارد که بتوان با ایجاد تلاطم در مذاب آن را هم زده و یکنواخت نمود.

کاربردهای دستگاه ذوب در خلاء و ریخته‌گری تحت‌فشار:

آلیاژسازی دقیق

ریخته‌گری و ساخت فلزات شیشه‌ای (Bulk Metallic Glass) و نانو ساختار

ریخته‌گری قطعات با مقاطع بسیار نازک برای کاربرد در صنعت طلاسازی

نمونه‌سازی سریع

ازجمله مزایای این دستگاه می‌توان به مواردی همچون عدم اکسیداسیون سطحی قطعه، صافی سطح، دقت ابعادی بسیار بالا و... اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه، نحوه ارائه خدمت و نوبت‌دهی به وبگاه

rd-center.um.ac.ir مراجعه نمایید.

همچنین در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه با دکتر هادی عربی عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم  و مدیر آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری نانو دانشگاه فردوسی مشهد با شماره تلفن 38805580 تماس بگیرید.

نشانی: پردیس دانشگاه فردوسی مشهد، بعد از دانشکده علوم، مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته، آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری نانو

et9783

 

zob9782

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه