دیدار هیات دانشگاه فردوسی مشهد از موسسات علمی فرهنگی وابسته به نمایندگی حضرت آیت الله العظمی سیستانی در قم

ارسال شده در تاریخ :

به دعوت حجه الاسلام شهرستانی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در قم، هیاتی از دانشگاه فردوسی مشهد متشکل از دکتر هاشمی معاون آموزشی دانشگاه دکتر رئیسیان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی ،  دکتر ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه ، دکتر مروارید و دکتر واحدیان مدیر همکاریهای علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد روز چهارشنبه و پنجشنبه 4 و 5 بهمن ماه 1396 از برخی موسسات وابسته با آن نمایندگی بازدید و در خصوص همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با موسسات مذکور  گفتگو کردند.

این هیات از مرکزفوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه (ع) که از سوی حجه الاسلام شهرستانی برای ارائه خدمات درمانی به اقشار مردم با هزینه نازل ساخته شده بازدید نمودند. پس از بازدید از موزه هدایا دیدار با ایشان در محل دفترشان انجام گردید.

دکتر هاشمی معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس این هیات پیشنهاداتی در خصوص همکاری با دانشگاه کوفه در برگزاری مشترک کنفرانس گفتگوهای بین دینی، حمایت از برگزاری کنگره خواجه نصیر الدین طوسی، حمایت از تاسیس شعبه دانشگاه در نجف و نیز مساعدت برای دعوت از اساتید مطالعات اسلامی از اروپا به دانشگاه فردوسی مشهد ارائه نمود که با نقطه نظرات جناب آقای شهرستانی، این موارد قابل پیگیری شد.

هیات دانشگاه فردوسی مشهد همچنین از رصدخانه امام علی(ع) و مرکز تحقیقات فلکی در این شهر که زیر نظر و با سرمایه گذاری نمایندکی این مرجع عالیقدر تاسیس گردیده است بازدید نمود. کتابخانه تخصصی تاریخ ایران و اسلام که یکی از 7 کتابخانه تخصصی تاسیس شده است نیز مورد بازدید هیات قرار گرفت که طی آن با مدیر این کتابخانه دکتر رسول جعفریان نیز دیدار و مذاکراتی انجام شد.

کتابخانه و مرکز مطالعات اسلامی به زبانهای اروپایی که منابع عظیمی در این حوزه را بصورت دیجیتال گرداوری نموده است و دفتر شبکه تلویزیونی ماهواره ای هدهد که ویژه کودکان و نوجونان فعالیت میکند نیز در این سفر علمی فرهنگی مورد بازدید قرار گرفت.

در دومین دیدار با آقای شهرستانی، گزارشی از بازدید ها ارائه و درخواست شد مجموعه های علمی فرهنگی تحت نظر ایشان همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد را دردستور کار قرار دهند که با استقبال وی مواجه شد.

در این دیدار دعوتنامه دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از حجه الاسلام شهرستانی برای سفر به مشهد و بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد تقدیم شد که مورد قبول و تقدیر ایشان قرار گرفت.

 

ghom2

ghom3

ghom4

ghom5

ghom7

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه