دیدار مشاور وزیر علوم کشور عراق با مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر محسن الفریجی مشاور وزیر علوم کشور عراق در حوزه تربیتی و برنامه‌ریزی درسی روز یکشنبه 4 شهریورماه 97 در نشستی با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد همکاری‌های آموزشی دو کشور و وضعیت تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد را بررسی نمود.

در این نشست که دکتر زینب مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه نیز حضور داشت، دکتر الفریجی با تقدیر از دانشگاه فردوسی مشهد برای ارائه خدمات مناسب آموزشی به دانشجویان عراقی، دانشگاه فردوسی مشهد را از مهم‌ترین دانشگاه‌های مقصد دانشجویان عراقی معرفی کرد که در حال حاضر بیشترین تعداد دانشجوی عراقی را در خود جای‌داده است. دکتر الفریجی همچنین خواستار تسهیل و تسریع در پذیرش دانشجویان عراقی و ارائه امکانات اقامتی و رفاهی مناسب‌تر به دانشجویان عراقی شد. وی حضور دانشگاه فردوسی مشهد در کشور عراق به‌واسطه آموزش زبان فارسی را بسیار مطلوب دانست و پیشنهاد امضاء تفاهم‌نامه میان وزارت علوم عراق و دانشگاه فردوسی مشهد برای هدفمندتر شدن همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با دیگر دانشگاه‌های کشور عراق را ارائه داد.

دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور دکتر الفریجی در دانشگاه فردوسی مشهد، گسترش روابط علمی بین‌‌المللی و جذب دانشجو از کشور عراق و ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان کشور عراق را از سیاست‌های راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد معرفی کرد و تأکید کرد دانشگاه فردوسی مشهد باوجود هر شرایطی استاندارهای آموزشی و پژوهشی خود را نسبت به دانشجویان بین‌المللی حفظ می‌کند و در مسیر آموزش و پژوهش بر اساس نیازهای این دانشجویان ازجمله دانشجویان کشور عراق گام برمی‌دارد. وی پاره‌ای از مشکلات را ازجمله تفاوت سطح علمی دانشجویان عراقی و دانشجویان ایرانی و عدم تسلط به زبان انگلیسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور عراق نام برد و برنامه‌های دانشگاه برای از میان بردن این مشکلات و همچنین مسائل اقامتی و رفاهی را بازگو کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های وزارت علوم عراق همچنان شاهد حضور دانشجویان بورسیه و غیر بورسیه عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد باشیم. بازدید از موزه و افلاک نمای دانشگاه از دیگر برنامه‌های دکتر الفریجی در دانشگاه فردوسی مشهد بود.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه