دیدار رایزن امور فرهنگی، مطبوعاتی و آموزشی سفارت پاکستان با مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، آقای برج لال دوسانی رایزن امور فرهنگی، مطبوعاتی و آموزشی سفارت پاکستان در تهران و دکتر فاطمه حسن محقق سرشناس این کشور با دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیران این حوزه در خصوص توسعه همکاری‌های علمی و پذیرش دانشجویان پاکستانی در دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار که با حضور خانم دکتر مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه و خانم دکتر قندهاریون مسئول گروه برنامه‌ریزی و توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه در روز شنبه 12 مردادماه 1398 برگزار شد، پس از پخش گزارش ارتباط دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌های کشور پاکستان، دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد ویژگی‌ها و توانمندی‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنین علاقه‌مندی برای جذب دانشجویان غیر ایرانی به‌خصوص دانشجویان پاکستانی را برشمرد. آقای دوسانی نیز ضمن یادآوری پیوستگی‌های زبانی و فرهنگی دو کشور و علاقه دانشجویان پاکستانی بر ادامه تحصیل در ایران، درباره پذیرش دانشجویان بیشتری از کشور پاکستان مواردی را عنوان نود.

خانم دکتر فاطمه حسن درباره وجود مراکز فرهنگی و تحقیقاتی در کشور پاکستان و علاقه‌مندی ایشان به همکاری با دانشگاه‌های ایران موضوعاتی را بیان داشتند، ازجمله معرفی مجموعه‌ای از نسخ خطی که در صورت تمایل دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند به منبع پژوهشی و مطالعاتی مناسبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اختیار ایشان قرار گیرد. دراین‌باره نیز مقرر شد جناب آقای دکتر کاظمیان پس از دریافت فهرست نسخ موجود در انجمن ترقی اردوی پاکستان و از طریق گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشجویان علاقه‌مند را راهنمایی کنند.

دکتر رادمرد رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن یادآوری همکاری‌های این دانشکده با دانشگاه‌های کشور پاکستان و همچنین وجود سالن اقبال شناسی در این دانشکده بر راه‌اندازی بخشی با عنوان آموزش زبان اردو به‌شرط تأمین استاد مربوطه در این دانشکده اعلام آمادگی کرد.

در پایان این جلسه یادمان دانشگاه فردوسی مشهد به میهمانان اهدا گردید.

843264

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه