دیدار رئیس و معاون مرکز نانوسیتی کشور عمان با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر تقی عبدالرضا العبدوانی و قاسم اللواتی رئیس و معاون مرکز نانوسیتی کشور عمان با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو کردند.

دکتر کافی با اشاره به انعقاد قرارداد میان دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز نانوسیتی در سال گذشته از اجرایی شدن این تفاهم‌نامه در حوزه‌های متنوع آموزشی و پژوهشی ابراز رضایت نمود و خواستار ادامه روند گسترش همکاری میان دو طرف شد. دکتر تقی عبدوانی نیز انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد از سوی نانوسیتی را به دلیل جایگاه برجسته بین‌المللی این دانشگاه بیان کرد و ابراز امیدواری کرد روابط میان دو طرف به‌سرعت گسترش یابد.

پس‌ازاین دیدار رئیس و معاون مرکز نانوسیتی عمان نشستی با دکتر رضا پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه، دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه دیدار و گفتگو کردند در این دیدار دکتر پیش‌قدم مدل آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد را معرفی کرد که با استقبال هیئت عمانی روبرو شد و دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص مراکز پژوهشی و رشد دانشگاه توضیحاتی ارائه نمود و آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای ارائه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های متنوع نانو را به هیئت عمانی اعلام نمود و مقرر شد قراردادهایی میان مراکز فعال رشد در حوزه نانو با مرکز نانوسیتی عمان منعقد گردد.

سپس دکتر قبول امکانات ارائه‌شده این دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل را ارائه نمود که توافق شد مرکز نانوسیتی عمان و دانشگاه وابسته به آن مرکز، به مجمع دانشگاهیان ایران و جهان عرب بپیوندد.

در پایان این دیدار تدوین برنامه درسی مشترک برای پذیرش دانشجویان عمانی در رشته نانو در دانشگاه فردوسی مشهد  تصویب گردید.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه