دیدار رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با رئیس دانشگاه کوت عراق

ارسال شده در تاریخ :

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در روز چهارشنبه 17 بهمن‌ماه 1397 با دکتر طالب الموسوی رئیس دانشگاه کوت عراق در خصوص همکاری بیشتر دو دانشگاه گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار که دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه نیز حضور داشت، دانشگاه کوت را بنا به دلایلی همچون هم‌جواری با ایران، پشتوانه مالی دانشگاه بر اساس منابع تولیدی و خصوصی بودن آن و تسریع در اجرایی شدن برنامه‌ها معرفی کرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد همچنان که دانشگاه فردوسی مشهد در گسترش آموزش زبان فارسی در دانشگاه کوت موفق عمل کرده است، آمادگی دارد در دیگر عرصه‌ها خصوصاً بخش کشاورزی و زراعت تجربیات موفق خود را در اختیار دانشگاه کوت و بخش کشاورزی آن دانشگاه قرار دهد.

دکتر طالب الموسوی رئیس دانشگاه کوت عراق نیز در این دیدار دانشگاه کوت را ازجمله دانشگاه‌های خصوصی کشور عراق دانست که در بین دانشگاه‌های خصوصی عراق دارای رتبه برتر بین‌المللی است. وی پشتوانه مالی دانشگاه کوت را کشاورزی عظیم در استان باسط عراق معرفی کرد و خواستار همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در ارائه‌ی فن‌آوری‌های نوین در عرصه کشاورزی و زراعت شد.

وی با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد در تأسیس نمایندگی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه کوت خواستار همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در تأسیس گروه زبان و ادبیات فارسی در آن دانشگاه نیز شد.

در پایان این دیدار مقرر شد برنامه‌ای اجرایی برای گسترش روابط دو دانشگاه در بخش زراعت و کشاورزی تعیین گردد.

841720

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه