دیدار دکتر مرتضی براری معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضائی ایران با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضائی ایران در رأس هیأتی از کارشناسان سازمان فوق روز چهارشنبه 3 مهر 1398 با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، با دکتر محمد کافی رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر کافی با اشاره به جایگاه علمی و ظرفیت فوق العاده دانشگاه فردوسی مشهد در منطقه، اظهار داشت دانشگاه فردوسی مشهد به طور نسبی از لاک صرفا آموزشی خارج و وارد دوره فناوری و تولید شده است.

ایشان ابراز امیدواری کردند که با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه فردوسی مشهد بتواند گام بزرگی در راه تولید علم و اشتغال منطقه داشته باشد.

در ادامه دکتر مرتضی براری ضمن تبریک هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد، اشاره به تولیدات ماهواره ای سازمان فضائی بدون کمترین همکاری کشورهای دیگر داشته و گفت: امسال سه ماهواره با قابلیت تصویر برداری بالا در مدار زمین قرار خواهیم داد.

ایشان در ادامه هدف از سفر به مشهد را هم فکری با نخبگان استان خراسان رضوی در جهت توسعه برنامه های استارت آپی و شرکت های دانش بنیان و ایجاد راهکاری در جهت بیشتر کردن سهم استان در رشد اقتصاد کشور و همچنین استفاده از داده های ماهواره ای در بالا بردن دانش کشاورزان در راه افزایش تولید محصولات کشاورزی باتوجه به ظرفیت های بالای استان در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

در آخر با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی حدود 10 استارت آپ بسیار موفق در بین استارت آپ های کشور را دارا می باشد، از دکتر کافی جهت بازدید از استارت آپ های تولید شده در تهران دعوت به عمل آورد و آمادگی خود را جهت حمایت مالی از استارت آپ های دارای بار علمی و آینده دار استان اعلام کرد.

در ادامه دکتر احمد رضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری، دکتر محسن کاهانی مدیر آزمایشگاه وب، دکتر شهرام عباسی رئیس دانشکده علوم، دکتر امیر ملک زاده مدیر توسعه و انتقال فناوری و مهندس سید حسین موسوی مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در مورد همکاری بیشتر بین دانشگاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سخنرانی پرداختند.

98739

987310

987311

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه