دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد مدرسه زمستانی گراف را برگزار کرد

ارسال شده در تاریخ :

مدرسه زمستانی " نظریه گراف" در 8 جلسه در صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه 23 و روز پجشنبه 24 اسفند ماه 96 در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مدرسه زمستانی پروفسور Rafal Kalinovski و Monica Pilsniak ، دو تن از ریاضی دانان برجسته کشور لهستان در حوزه تخصصی نظریه گراف از دانشگاه علم و صنعت AGH لهستان (AGH University of Science and Technology) حضور داشتند.

در این برنامه سخنرانان به ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تخصصی خود که عبارت از برخی رنگ آمیزی های جدید گراف ها می باشد، پرداختند.

در این مدرسه زمستانی حدود 40 نفر از استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر دانشگاه ها شرکت داشتند که به آنان گواهی شرکت در این دوره اعطا خواهد شد.

گفتنی است این دو ریاضیدان برجسته پس از اتمام مدرسه زمستانی به عنوان مهمانان ویژه ناظر بر برگزاری مسابقات فینال شهر ریاضی که در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 24 تا 26 اسفند در سالن 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد حضور یافتند و پس از آن پیرامون برگزاری این نوع مسابقه ها در مدارس کشور لهستان بحث و تبادل نظر خواهند داشت.

811479

811480

811481

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه