حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه روز دوشنبه 10 دی‌ماه 97 با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کردند و سپس در نشستی با مدیران و مسئولین دانشگاه به بحث و گفتگو پرداختند.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جلسه دیدار با مسئولین و مدیران دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه به جهت ایجاد فرصت‌ها و فعالیت‌های مختلف در حوزه پژوهش و فناوری از آنان خواست تا در حوزه‌هایی که می‌تواند در کشور سرآمد باشد سرمایه‌گذاری کرده و موجبات رشد و توسعه این صنایع را فراهم نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور لازمه پیشرفت و توسعه دانشگاه‌ها را ایجاد یک اکوسیستم در حوزه علم و پژوهش دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید برای توسعه فناوری، اشتغال‌زایی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تمام تلاش خود را به کار ببرند و اولین گام برای رسیدن به این مهم اراده قوی و مستحکم است که مدیران و مسئولین دست‌اندرکار دانشگاه باید بکار ببرند تا بتواند الگو و مدلی مناسب برای سایر دانشگاه‌های کشور باشند. وی با اشاره به جامعیت و وسعت دانشگاه فردوسی مشهد در شرق کشور ایجاد یک الگوی صحیح و مناسب برای توسعه و هوشمند سازی به کمک بخش خصوصی را لازم و ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه فردوسی مشهد با اراده قوی و پشتکار خود بتواند در بحث دانش و فناوری به یک سطح والا و قابل‌قبول در سطح کشور و جهان دست پیدا کند.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، از پشتیبانی و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه فردوسی مشهد سپاسگزاری کرد و افزود: در حضور قبلی شما در دانشگاه فردوسی مشهد که 4 سال قبل به وقوع پیوست، گفتمانی از سوی شما مطرح شد و دانشگاه فردوسی مشهد این گفتمان را سرلوحه کار خود قرارداد و توانست با اراده قوی و مستحکم در حوزه‌های مختلف کارآفرین باشد و موجبات رشد و اعتلای استان و کشور را فراهم کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به وسعت و جامعیت این دانشگاه اشاره داشت و عنوان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد بدون اغراق بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی در شرق کشور است که تا شعاع حدود 1000 کیلومتری آن دانشگاهی به این وسعت وجود ندارد و قطعاً دانشگاه از این وسعت نفوذ خود باید استفاده بهینه ببرند و بتواند در سطح منطقه به یک الگوی مناسب برای دانشگاه‌ها تبدیل شود و در این مسیر لازم است تا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کمک دانشگاه فردوسی مشهد بیایند و با تصویب آیین‌نامه‌ها و مصوبات دانشگاه فردوسی مشهد را یاری نمایند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مصوبات و تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاشده در این دیدار می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ این دانشگاه باشد و در کنار پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان بتواند در جهت شکوفایی استعدادهای موجود استان خراسان رضوی تلاش نماید و تأثیرگذار باشد.

در پایان این نشت تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه فردوسی مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

شایان‌ذکر است، پیش‌ازاین دیدار دکتر ستاری و هیئت همراه از پژوهشکده هوا خورشید، پایلوت صنایع غذایی دانشکده کشاورزی، مرکز توسعه و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد بازدید نمودند.

درهنگام بازدید دکتر ستاری و هیئت همراه از پایلوت صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد دکتر مظاهری طهرانی رئیس این مجتمع توضیحاتی را در خصوص اهداف احداث و اهمیت وجود این پایلوت ها اظهار نمود: این مجتمع به‌عنوان اولین مدل و ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی ایجادشده است که می‌تواند در مهیاکردن شرایط ارائه آموزش‌های کاربردی و تولید دانش فنی بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: در این مدت کوتاه پایلوت لبنیات با تولید بیش از 20 محصول سالم مشغول به فعالیت است. پایلوت نان با تولید سبوس فراوری‌شده اقدام به تولید نان‌های سنگک و لواش سبوس‌دار نموده‌اند. پایلوت صمغ‌های بومی نیز با مسئولیت آقای دکتر محمدعلی رضوی به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان در حال راه‌اندازی می‌باشد. پایلوت میوه سبزی با تکمیل و نصب خطوط رب و آبلیمو در سال جاری اقدام به تولید رب سالم از گوجه سالم مزرعه دانشگاه نمودند و در پایلوت شکلات چندین پروژه تحقیقاتی برای تولید انواع شکلات‌های سلامتی بخش را به سرانجام رسانده‌اند که هم‌اکنون 5 نوع محصول نوع آورانه را در این زمینه آماده تولید دارند و پایلوت تولید انواع سس، بستنی، میوه خشک، شیرینی، گوشت نیز با همکاری دانشجویان و بخش خصوصی در حال راه‌اندازی می‌باشد

ارسال‌کننده خبر: الهی نژاد

 

841583

841575

841576

841577

841578

841584

841579

841580

841586

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه