حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد و به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های متولی کارگروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف، صبح روز دوشنبه 14 مردادماه 1398 در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان ایشان، روسای حدود ۳۰ دانشگاه بزرگ که متولی کارگروه‌های ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی هستند و حدود ۱۰ تن از سفیران و مسئولان علمی سفارت‌خانه‌های مقیم تهران برگزار شد، بر لزوم در نظر گرفتن فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان دوره دکتری و اعضای هیئت‌علمی و تسهیلات اخذ ویزا تأکید کرد.

دکتر محمد کافی افزود: علاوه بر آسان‌تر شدن روند اخذ ویزا برای فرصت مطالعاتی، هر ۵ سال به مدت ۶ تا ۱۲ ماه برای اعضای هیئت‌علمی فرصت مطالعاتی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر اعضای هیئت‌علمی، برای دانشجویان دکتری نیز ۴ تا ۹ ماه، فرصت مطالعاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باهدف فراهم آوردن فرصت تعامل میان رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، کنشگران علم و فناوری و نمایندگی‌های کشورهای خارجی، نشست‌های رایزنی علمی را به‌صورت متناوب برگزار می‌کند تا از این مسیر، فصول جدیدی را برای توسعه همکاری‌ها بازکرده و با بررسی چالش‌ها نیز به رفع آن‌ها اقدام نماید.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه