حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) در کشور ترکمنستان

ارسال شده در تاریخ :

مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) در خانه تاریخی امام رضا (ع) در شهر مرو کشور ترکمنستان با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی‌مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و صدها تن از ارادتمندان ترکمنی امام هشتم برگزار شد.

در این مراسم رضاخانیان، رایزن فرهنگی ایران ضمن خوشامدگویی به مهمانان از دولت ترکمنستان به‌ویژه قربانقلی بردی محمداف، رئیس‌جمهور برای موافقت با برگزاری این جشن تشکر کرد و افزود: برگزاری هرساله این جشن که امسال باشکوه بیشتری برگزارشده است، نشان می‌دهد که امام رئوف حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) از چه احترامی در میان ترکمن‌ها برخوردار است.

احمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز حضور باشکوه مردمی در این جشن را برآمده از احساس پاک مردم ترکمن نسبت به امام هشتم دانست و افزود: آنچه ما امروز شاهد آن هستیم غلیان احترام و احساسات پاک مردم ترکمنستان نسبت به الگوی مهربانی حضرت امام رضا (ع) است.

سپس دکتر حداد عادل نیز ضمن ابلاغ سلام و پیام مقام معظم رهبری برای مردم ترکمنستان و مرو گفت: امام رضا (ع) مردم ایران و ترکمنستان را در کنار یکدیگر قرار داده است و امروز در سراسر ایران و به‌خصوص مشهد مردم ایران ولادت امام رضا (ع) را جشن گرفته‌اند، همان‌گونه که شما نیز این مناسبت فرخنده را جشن گرفته‌اید.

وی به روابط مستحکم دو کشور اشاره کرد و گفت: رهبران دو کشور احترام زیادی برای یکدیگر و دو کشور قائل هستند و با اطمینان به مردم ترکمنستان و مرو می‌گویم که امن‌ترین مرز ایران با کشورهای همسایه، مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان است.

وی در پایان سخنانش خطاب به مردم مرو اظهار کرد: امام رضا (ع) سه سال از عمر شریف خود را در میان پدران شما گذرانده و این خاطره تاریخی بین مردم مشهد و مرو ایجادشده است. امیدوارم این ارتباط تاریخی موجب ارتباط بیشتر دو شهر مرو و مشهد مقدس شود.

843195

843194

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه