حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،  دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد روز پنجشنبه 17 مردادماه 1398 مصادف با روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا ضمن تبریک این روز به خبرنگاران گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۲۸ تأسیس‌شده و سومین دانشگاه ایران ازنظر قدمت است و امسال بزرگداشت هفتادمین سال تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد را برگزار خواهیم کرد و امیدواریم رسانه‌ها به‌عنوان بازوی ارتباطی دانشگاه با جامعه، در همه عرصه‌ها و نیز در انعکاس این رویداد مؤثر باشند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: باید در چهارچوب نظام برنامه‌ریزی‌شده‌ای بتوانیم اخبار دانشگاه را به تمام مخاطبان با تخصص‌های متفاوت در جامعه برسانیم. دانشگاه فردوسی مشهد می‌کوشد با دارا بودن ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای وظیفه اجتماعی خود گام بردارد.

این دانشگاه هم‌اکنون در پردیسی به وسعت ۲۲۵ هکتار با فضای سبز چشمگیر و گسترده دایر است. دانشگاه فردوسی مشهد سال ۱۳۹۶ به‌ عنوان دومین "دانشگاه سبز کشور" در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی معرفی شد. 

همچنین هزار و  ۷۵۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند و بر این اساس در رتبه نخست جذب دانشجویان خارجی در میان دانشگاههای ایران قرار دارد.

وی افزود: باید از این فرصت استفاده کرد تا دانشگاه بتواند نقش و فعالیت‌های خود را به مردم عرضه و معرفی کند.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه