تأسیس دفتر نمایندگی دانشگاه فردوسی مشهد درشهر هرات افغانستان

ارسال شده در تاریخ :

دکتر عبداللهی رئیس موسسه تحصیلات عالی اشراق کشور افغانستان و هیئت همراه با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، دیداری با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی داشت و تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دو دانشگاه به امضاء رسید.

در این دیدار دکتر قبول با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، زبانی، فرهنگی و اجتماعی میان ایران و افغانستان، گسترش روابط با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر افغانستان را از برنامه‌های راهبردی دانشگاه معرفی کرد. وی تحصیل 589 دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه فردوسی مشهد و نیز اختصاص بورسیه‌های متعدد از سوی دانشگاه و وزارت علوم به دانشجویان تبعه افغانستان را گواه سخن خود بیان کرد و با اظهار خرسندی برای تأسیس نمایندگی دانشگاه فردوسی مشهد در هرات در موسسه تحصیلات عالی اشراق ابراز امیدواری کرد که این نمایندگی بتواند روابط علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد با کشور افغانستان را وارد عرصه‌های جدید بکند.

دکتر عبداللهی نیز دانشگاه فردوسی مشهد را دانشگاهی معرفی کرد که تعداد قابل‌توجهی از وزرا، مدیران و مسئولان بالا رتبه کشور افغانستان دانش‌آموخته این دانشگاه می‌باشند و سطح علمی دانش‌آموختگان کشور ایران و خصوصاً دانشگاه فردوسی مشهد را نسبت به دانشگاه‌های برخی از کشورهای منطقه بسیار باکیفیت‌تر و مطلوب‌تر دانست.

دکتر عبداللهی با اشاره به 7 سال همکاری میان موسسه تحصیلات عالی اشراق و دانشگاه فردوسی مشهد، تأسیس نمایندگی دانشگاه فردوسی مشهد در شهر هرات و موسسه تحصیلات عالی اشراق را گامی مؤثر در گسترش فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در افغانستان در حوزه‌های جذب دانشجو، فرصت مطالعاتی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و تأسیس شعبه بیان کرد. دیدار از موزه دانشگاه از دیگر برنامه‌های این هیئت بود.

841648

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه