بیست و پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

بیست‌وپنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور پنج شنبه 30 آبان ماه 1398 با حضور ۱3 رئیس دانشگاه، از جمله دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم و دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
دکترجبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران طی سخنانی در تشریح اهداف این همایش گفت: این اجلاس هر دو ماه یکبار بین روسای دانشگاه های سطح یک کشور برگزار می شود که هدف آن هم افزایی و پیدا کردن راهکارهای مناسب در حوزه آموزش عالی کشور است.
وی اظهار داشت: علاوه بر مسئولان دانشگاه ها از نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش کشور در این اجلاس حضور دارند و تلاش می شود مهمترین دغدغه دانشگاه ها که همان بودجه سال ۹۹ ، ساماندهی پذیرش دانشجو و مشکلات جاری دانشگاه هاست، بحث و بررسی شود.
دکتر ذاکری ادامه داد: اساتید دانشگاه برای پذیرش دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد، مطابق آیین نامه داخلی ظرفیتی دارند که متناسب با دانش آموختگی دانشجویان وعملکرد پژوهشی آنان تعیین می شود.
وی درباره شیوه نامه های پیگیری تقلب دانشجویان در دانشگاه ها، گفت: این موضوع برای دانشگاه های سطح یک و در سطح بین المللی به ندرت اتفاق می افتد و در طول سال گذشته حتی یک مورد تقلب در رساله های دانشگاهی نداشته ایم.

دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران نیز در ابتدای این نشست با بیان اینکه این جلسه هر دو ماه یکبار میان رؤسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً شاهد حوادثی در کشور بودیم که مایه تأسف است. اگرچه بیان نظرات و اعتراضات، حق مردم است، اما وارد شدن به فاز تخریب به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.
وی افزود: از همه دانشگاهیان تشکر می‌کنم که حساسیت زمان را درک کردند به طوری که برنامه‌های درسی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها با آرامش برگزار شد.

98090109

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه