برگزاری همایش بین المللی آموزش زبان و نقش آن در روابط فرهنگی ـ ادبی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

همایش بین المللی آموزش زبان و نقش آن در روابط فرهنگی ـ ادبی ایران و جهان عرب با حضور استادان و اندیشمندانی از کشورهای تونس، سوریه، لبنان و عراق و تعدادی از مقامات ارشد کشور عراق، همچنین استادن و محققانی از دانشگاههای کشور در روز سه شنبه 10 بهمن ماه 96 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

دکتر احسان قبول عضو هیئت علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه و دبیر علمی این همایش در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در تکمیل این خبر افزود: همایش بین المللی آموزش زبان و نقش آن در روابط فرهنگی ـ ادبی ایران و جهان عرب در ادامه سلسله همایش هایی برگزار می شود که با محوریت آموزش زبان و روابط فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب از سوی مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در جهت تقویت روابط علمی - فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه های کشورهای عربی برگزار می گردد.

وی اظهار نمود: از مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه همایش تعداد 6 مقاله به صورت سخنرانی از سوی نویسندگان خارجی و 12 مقاله از داخل کشور ارائه خواهد گردید. همچنین مجموعه مقالات همایش پس از برگزاری چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت و مقالات برگزیده در مجله الدراسات الادبیه دانشگاه لبنان چاپ خواهد شد.

یادآور می شود در حاشیه این همایش، کارگاه ملی آزمون سازی در زبان فارسی در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

همچنین به همت اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد غرفه معرفی دانشگاه فردوسی مشهد و معرفی کشورهای دانشجویان عرب دانشگاه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه برپا می شود.

 

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه