برگزاری نشست به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با حضور دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با تلاش و هماهنگی اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد نشست مشترک سه‌جانبه‌ای با حضور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در محل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برگزار شد.

در ابتدای این دیدار مولوگوتا رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان ضمن عرض خوش‌آمد به حاضرین به پیام سازمان ملل در این روز اشاره کرد و از اهداف این سازمان که کمک به همه نیازمندان و پناهندگان است سخن گفت و به نقش مؤثر و نجات‌بخش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از اتباع و همچنین رفع مشکلات آن‌ها پرداخت. سپس احمدی سرپرست اداره اتباع به خدماتی که تاکنون در مورد اتباع و پناهندگان ارائه‌شده است اشاره نمود.

خانم دکتر مؤذن‌زاده رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست با اشاره به آیه مبارکه سوره اسراء که می‌فرماید و لقد کرمنا بنی‌آدم و الهام گرفتن نخستین اصل اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد از این آیه شریف که معتقد است تمام افراد بشر آزاد زاده می‌شود و ازلحاظ حیثیت و کرامت و حقوق باهم برابرند، به رسالت و جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان دانشگاه پیشرو در دیپلماسی علمی و تربیت نیروی متخصص و متعهد دانشجویان بین‌المللی اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با برگشت به کشور و میهن خود نمایندگان صلح و آرامش، تعهد و تخصص خواهند بود.

رئیس اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه سخنان خود به برخی از مشکلات دانشجویان بین‌المللی اشاره نمود و ابرازی امیدواری نمود با هماهنگی و تأملات بیشتر سازمان‌ها و نهادهای ذیصلاح مشکلات این دست از دانشجویان مرتفع گردد.

این نشست با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

841435

841436

841437

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه