برگزاری مسابقات شهر ریاضی در دانشگاه G-SCOP گرونوبل فرانسه

ارسال شده در تاریخ :

تیم اجرایی شهر ریاضی به‌منظور انجام مقدمات لازم برای برگزاری مسابقات شهر ریاضی به فرانسه اعزام شد. بدین ترتیب شهر ریاضیِ دانشگاه فردوسی مشهد دومین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند.

با توجه حضور موفق شهر ریاضی در فستیوال ریاضی دانشگاه UFAL شهر ماسیو از ایالت آلاگواس برزیل و رایزنی‌های صورت گرفته با G-SCOP گرونوبل فرانسه، تیم اجرایی شهر ریاضی برای فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری مسابقه شهر ریاضی به فرانسه اعزام شد.

این رویداد به دعوت دانشگاه G-SCOP و در پی معرفی شهر ریاضی از سوی دکتر مجید میرزا وزیری، استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد در نوروز ۹۷ برگزار خواهد شد.

ایده‌های بکر و خلاقانه شهر ریاضی برای ایجاد آشتی با ریاضیات و شیوه‌های معرفی‌شده درزمینهٔ آموزش و سنجش ریاضی در قالب کارگاه آموزشی، دوره‌های آموزش ریاضی از طریق معما و بازی و آموزش ریاضی به‌عنوان زبان دوم و همچنین انجام مسابقه‌های جزیره گنج، مث‌بال و شهر ریاضی برای سنین مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی و پوشش ذائقه‌های مختلفِ طیف وسیع یادگیرندگان اعم از افراد بی‌علاقه به ریاضی تا کسانی که توانایی بسیار بالایی در ریاضی دارند موجب شده که روش‌های معرفی‌شده در شهر ریاضی مورد استقبال صاحب‌نظران علم ریاضیات و به‌ویژه متخصصین آموزش ریاضی واقع گردد.

دانشگاه فردوسی مشهد مفتخر است که این ایده‌ها بازتاب جهانی پیداکرده و با استقبال قابل‌توجهی از بزرگان ریاضی دنیا مواجه شده است.

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه