برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید برگزیده دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، مراسم گرامیداشت مقام معلم و هفته سرآمدی آموزش عصر روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت‌ ماه با حضور اعضای هیئت‌علمی، مدیران و مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد، همچنین میهمانان ویژه این مراسم، دکتر الهی قمشه ای و عباس اخوین چهره‏ ماندگار رشته خوشنویسی در تالار مرحوم رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، مراسم گرامیداشت مقام معلم و هفته سرآمدی آموزش عصر روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت‌ ماه با حضور اعضای هیئت‌علمی، مدیران و مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد، همچنین میهمانان ویژه این مراسم، دکتر الهی قمشه ای و عباس اخوین چهره‏ ماندگار رشته خوشنویسی و با تجلیل از اساتید برگزیده و ارتقاءیافته در تالار مرحوم رحیمی زاده دانشکده علوم برگزار شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن گرامیداشت مقام معلم و استاد مرتضی مطهری و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در طی هفتادسال تأسیس این دانشگاه، همت و عزم والای اساتید در جهت اعتلای دانشگاه فردوسی مشهد را ارزشمند عنوان کرد و افزود: افتخار می‌کنم که در دانشگاهی فعالیت می‌کنم که اساتید آن با تمام ناملایمات و کاستی‌ها تلاش و کوشش خود در را جهت حرکت دانشگاه به سمت قله‌های علم و دانش به کار گرفته‌اند و باعث شده است دانشگاه فردوسی مشهد جزء سرآمدان آموزش و پژوهش کشور گردد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد خواست تا در هفته سرآمدی آموزش به‌تمامی جهات علم و دانش ازجمله سرآمدی آموزش، تأثیرگذاری اجتماعی و بین‌المللی سازی توجه نمایند و در این جهت تلاش کنند تا دانشگاه فردوسی مشهد بیش‌ازپیش افتخارآفرین و سرآمد در حوزه علم و پژوهش در کشور و جهان باشد.

دکتر محمد کافی در ادامه گفت: آنچه برای ما مهم است این است که در دانشگاه فردوسی مشهد یک حالت تعادلی در حوزه آموزش و پژوهش و در تراز بین‌المللی برقرار باشد. وی ازجمله مهم‌ترین نیازها در حوزه آموزش را برنامه‌ریزی دقیق و توسعه آموزش به همراه افزایش غنای برنامه‌ریزی درسی دانست و اذعان داشت: باید تمامی نکات آموزشی را به‌صورت کمی دربیاوریم و جهت یادگیری و سنجش تلاش کنیم و در این راه از تمامی تکنیک‌ها استفاده نماییم.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ازجمله اهداف و برنامه‌های این دانشگاه را کاهش وابستگی به دولت و افزایش توجه به توان داخلی و تعامل با جامعه دانست و به این نکته اشاره کرد که آموزش‌وپرورش زمانی مؤثر است که جامعه بتواند از آن بهره‌مند شود و ما در دانشگاه فردوسی مشهد باید در این جهت تلاش کنیم و موجبات رشد و تعالی این دانشگاه را در سطح کشور و جهان فراهم کنیم.

در ادامه مراسم دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فردوسی مشهد پس از فراغت از تحصیل هیچ ارتباطی با دانشگاه نداشتند، این موضوع در جلسات دانشگاه بررسی شد و تصمیم گرفته شد برای ارتباط بیشتر این عزیزان کارت دانش‌آموختگی تدوین کنیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه فردوسی مشهد، پنج سطح دانش‌آموختگی داریم که هریک از دانش‌آموختگان محترم دانشگاه دریکی از این سطوح قرار می‌گیرند و بر مبنای این سطح امکاناتی به آن‌ها می‌دهیم و افزود: افرادی که کارت دانش‌آموختگی دریافت می‌کنند می‌توانند از امکانات تفریحی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه استفاده کنند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فردوسی مشهد می‌توانند به سایت امور دانش‌آموختگان مراجعه و ثبت‌نام کنند و جزء دانش‌آموختگان فعال شوند.

معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه اظهار نمود: در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه آموزش، معاونت آموزشی این دانشگاه اقدام به تهیه الگوی مفهومی آموزش برای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نموده است.

دکتر پیش‌قدم هدف از تهیه این الگو  را هدفمندسازی فعالیت‌های آموزشی همسو با مبانی اساسی نظام تعلیم و تربیت عنوان نمود و افزود:  آموزش مفهومی فراتر از انتقال صرف مطالب درسی دارد. وظیفه استادان، افزون بر انتقال مفاهیم علمی، ایجاد و تقویت شایستگی‌های گوناگون در دانشجویان برای زندگی بهتر در جامعه می‌باشد که بر این اساس هدف آموزش در مقطع کارشناسی، افزایش توان اشتغال پذیری، در مقطع کارشناسی ارشد، افزایش توان پژوهشی و در مقطع دکترا ایجاد فعالیت مرجعیت علمی -اجتماعی در دانشجویان است.

سپس با حضور دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از اولین "الگوی مفهومی آموزش" بر اساس ساختار مغز در دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی گردید.

رونمایی از  کارت تهیه‌شده برای دانش‌آموختگان دانشگاه از دیگر برنامه های برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید برگزیده دانشگاه فردوسی مشهد بود .

دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در هنگام رونمایی از کارت دانش آموختگی اظهار نمود: اولین کارت دانش‌آموختگی بنام دکتر کافی صادرشده است که ایشان دانش‌آموخته سال ۱۳۶۹ در مقطع کارشناسی ارشد رشته زراعت هستند البته دکتر کافی دوره کارشناسی را در دانشگاه فردوسی گذرانده اما عنوان آخرین مقطع روی کارت دانش‌آموختگی درج می‌شود.

در ادامه این مراسم پس از سخنان دکتر حسین الهی قمشه‌ای با حضور دکتر کافی و تعدادی از مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد از دکتر الهی قمشه ای و عباس اخوین چهره‏ ماندگار رشته خوشنویسی تجلیل به عمل آمد و سپس از اساتید ارتقا یافته در یک سال گذشته و همچنین اساتید برگزیده در حوزه‌های سرآمدی آموزش، تأثیرگذاری اجتماعی و بین‌المللی سازی تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال‌کننده خبر: الهی نژاد

 

برای مشاهده اعضای هیأت علمی ارتقا یافته  دانشگاه در یک سال گذشته روی فایل زیر کلیک کنید 

 montakhab982211

 

برای مشاهده برگزیدگان و سرآمدان دانشگاه فردوسی مشهد اینجا را کلیک کنید

 

taghdeer981130

taghdeer981120

taghdeer981150

taghdeer981110

taghdeer981100

 

برای مشاهده عکس های بیشتر روی لینک های زیر  کلیک کنید

 

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید برگزیده دانشگاه فردوسی مشهد (سری اول) – کلیک کنید

 

گزارش تصویری مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید برگزیده دانشگاه فردوسی مشهد (سری دوم) – کلیک کنید

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه