برگزاری مدرسه‌ تابستانی برای استادان و دانشجویان عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، به دنبال سفر دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد به کشور عراق و گفتگو با رئیس دانشگاه وارث الانبیاء و مدیران ارشد علمی و پژوهشی مؤسسه عتبه حضرت عباس (ع)، دو طرف موافقت کردند مدرسه‌های تابستانی برای استادان و دانشجویان عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود.

در دیدار مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر شایق مشاور علمی ـ پژوهشی عتبه و دکتر جاسم مرزوقی مشاور اجرایی تولیت عتبه حضرت عباس (ع) و دکتر طالب حسن موسی رئیس دانشگاه وارث الانبیاء توافق شد دانشگاه‌های الکفیل، العمید و وارث الانبیاء (ص) موضوعات مورد درخواست خود را برای مدرسه تابستانی به دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کنند تا این کارگاه‌ها در موضوعات تخصصی مختلف در دوره‌های یک تا چهارهفته‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد و مهمانسرای دانشگاه واقع در شمال ایران برگزار شود.

از دیگر توافقات صورت گرفته ارتباط میان پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد و عتبه امام حسین و حضرت عباس (ع) برای انجام پژوهش‌های مشترک در موضوع‌های مختلف زیارت خصوصاً زیارت اربعین و برگزاری دوره‌های آموزشی زبان عربی برای استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در کربلا بود. بازدید از شعبه مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه در کربلا و نشست با زبان آموزان آن مرکز و دانشگاه وارث‌الانبیاء از دیگر برنامه‌های مدیر بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد در عراق بود.

بر اساس این توافق قرار شد اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد که مایل به برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها برای استادان و دانشجویان عراقی هستند، عنوان و طرح کارگاه موردنظر خود را به مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه ارسال کنند. خانم میترا حسن‌زاده (تلفن 38802490) آمادگی پاسخگویی به سؤالات دراین‌باره رادارند.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه