برگزاری رویداد اول دهکده امنیت و رمز در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، رویداد اول دهکده امنیت و رمز با شرکت بیش از 110 دانش‌آموز در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این رویداد که در تاریخ دوم اسفندماه برگزار شد، دکتر قائمی مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران اهداف دهکده را در سه بخش عمومی‌سازی دانش و فناوری رمز و امنیت و نیز ترویج آن در جامعه، جریان سازی فعالیت‌های کاربردی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و همچنین شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای جوان در آموزش‌وپرورش برشمردند.

در ادامه خانم دکتر امین طوسی دبیر علمی کنفرانس و عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی از دانش آموزان خواست تا سفیران دهکده در ترویج امنیت فضای سایبر در خانواده و مدرسه بوده و ابراز امیدواری کرد شرکت‌کنندگان در آینده نزدیک از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد باشند و افزود: اگر در این زمینه به‌خوبی درس‌خوانده و توانمندی لازم را کسب نمایند، هم فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خوب ایران و سراسر جهان را دارا هستند و هم موقعیت‌های شغلی مناسبی خواهند داشت.

 در این رویداد دو کارگاه با مشارکت آزمایشگاه امنیت داده‌ها و ارتباطات و آزمایشگاه آپای دانشگاه فردوسی مشهد ارائه‌شده و سپس مسابقه‌ای با همکاری شهر ریاضی برگزار شد. دو رویداد دیگر دهکده در اردیبهشت و شهریور سال آینده برگزار خواهد شد.

منتخبین نهایی این مجموعه رویداد ضمن دریافت جوایز ارزنده، امکان شرکت در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در امنیت اطلاعات و رمزشناسی در شهریورماه 1398 را خواهند داشت.

841782

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه