برگزاری دومین اجلاس منطقه ای استاد و مسجد در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دومین اجلاس منطقه‌ای استاد و مسجد به‌منظور هم‌اندیشی در خصوص چگونگی ارتباط اساتید با مسجد، روز چهارشنبه 3 بهمن‌ماه 1397 با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد در مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این اجلاس اظهار نمود: در طرح سراسری استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات تخصصی استادان بسیجی ساکن در محلات مجاور یک مسجد، تلاش می‌شود روابط خاموش یک استاد علاقه‌مند به اسلام و ایران در مجاورت یک مسجد در صحن و سرای مسجد تبلور یابد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس در دومین اجلاس منطقه‌ای استفاده از خدمات تخصصی _ آموزشی استادان دانشگاه‌ها در مساجد محلات محل سکونت اساتید افزود: اگر ده‌ها هزار مسجد کشور از حیث تعاملی به خُلق اجتماعی، جنبشی و انقلابی دههٔ شصت تجهیز شود و از منظر علمی و فنی بهبود یابند هیچ خطری انقلاب مردم‌گرا و دین پایهٔ ایرانیان را تهدید نخواهد کرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ادامه دومین اجلاس منطقه‌ای استاد و مسجد گفت: آمریکا معتقد است اگر تا سال ۲۰۲۵ نفوذ خودش را بر قدرت‌هایی مانند چین، هند، ژاپن و روسیه تثبیت نکند، دچار فروپاشی می‌شود و ایران را سدی سر راه خود می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آمریکا می‌خواهد ایران را با تهاجم اقتصادی یا نظامی از بین ببرد، اما انگلیس‌ها می‌گویند، ایران به این سادگی قابل براندازی نیست، مشکل دین‌مداری مردم ایران است و باید این پشتیبانی ایدئولوژیک را از نظام سلب کنیم.

وی تصریح کرد؛ جریان اساتید و نخبگانی با مراکز ایدئولوژیک و مساجد وارد ارتباط شود و علاوه بر حوزه آکادمیک در راستای ترویج عقاید در حوزه‌های عمومی نیز فعالیت کنند و وظیفه خودشان را منحصر در حیطه دانشگاه ندادند، در مقابل دشمنی که سعی دارد ایدئولوژی را از جوانان سلب کند حرکت بسیار ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آنچه باید به آن توجه شود، این است که نباید فقط بر جنبه نرم‌افزاری و ارائه طرح کارکرد، مشکل امروز ما این است که کلی طرح داریم، ولی این‌ها عملیاتی نمی‌شوند، باید راهکارهای عملیاتی مشخص شوند.

وی متذکر شد: حضرت زهرا (ص) و طفل سقط شده ایشان قربانی تداوم اساس و خط جوامع اسلامی در وحی و حفظ منطق گفتمانی شدند، ما نیز باید سعی کنیم در مسائل حساس امروز تا همین حد از خود مقاومت نشان دهیم.

در حاشیه این اجلاس، ۸ کارگروه متعدد با موضوعاتی چون: چگونگی ارتباط بسیج اساتید با نواحی بسیج محلات و مساجد، استاد و کارکردهای مسجد تمدن ساز، نقش اساتید در ارتباط یا هماهنگی بین ارکان مسجد و سایر نهادهای مرتبط، فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اساتید در مسجد، نقش استاد و مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای جذب و به‌کارگیری اساتید در مسجد و راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با تأکید بر نقش اساتید، مسجد، استاد، زن و سبک زندگی، استاد، مسجد و پیوست فرهنگی با حضور بیش از 250 نفر از اساتید دانشگاه‌‌های استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی برگزار شد.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج اساتید دانشگاه‌ها و امور مساجد استان خراسان رضوی به امضا رسید.

841684

841685

841686

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه