برگزاری آیین ورود دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، آیین ورود دانشجویان نو ورود  دانشگاه فردوسی مشهد  در روز های یکشنبه  7 مهر و دوشنبه 8 مهر ماه 1398  با حضور دانشجویان نو ورود دانشگاه، رئیس و معاونین، روسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان نو ورود، حضور دانشجویان نو ورود به دانشگاه فردوسی مشهد را یک ظرفیت مضاعف و ویژه دانست و افزود: از آغاز مهرماه که دانشجویان و به‌خصوص دانشجویان نو ورود پا به عرصه علم و دانش می‌گذارند یک نشاط و شادابی در محیط دانشگاه ایجاد می‌گردد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به قدمت 70 ساله این دانشگاه، نوآوری، تربیت نیروهای متخصص و حرکت در مرزهای دانش را مایه افتخار دانشگاه فردوسی مشهد دانست و اذعان کرد: سه عنصری که باعث شده است تا نام دانشگاه فردوسی مشهد در جای جای ایران و جهان به نیکی از آن یاد شود، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد هستند که با تلاش و پشتکار خود توانستند نام و آوازه این دانشگاه را جهانی کنند و امروز مفتخریم اعلام کنیم که دانشگاه فردوسی مشهد جزء دانشگاه‌های برتر کشور و جهان محسوب می‌شود و امید است تا با برنامه‌ریزی صحیح و حرکت در راستای آن به موفقیت‌های چشمگیر بیشتری دست پیدا کنیم.

دکتر محمد کافی حضور در حوزه علم و دانش را همراه با سختی و مشقت دانست و اظهار کرد: دانشجویان و اساتید زیادی در طی 70 سال گذشته در این دانشگاه تلاش کردند تا دانشگاه فردوسی مشهد به این جایگاهی که امروز دارد دست پیدا کند و لازم است تا شما دانشجویان نو ورود به این دانشگاه با تلاش و پشتکار و همت والای خود در راستای هرچه بهتر و پرآوازه شدن نام این دانشگاه گام بردارید. وی در ادامه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و برنامه‌های دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و افزود: اولویت اول و اصلی دانشجویان، تحصیل و کسب علم و مهارت است اما دانشجویان باید در این فرصت چندساله که در دانشگاه حضور دارند علاوه بر درس به مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دست پیدا کنند و خود را برای حضور فعال و نقش‌آفرین در جامعه پس از گذران دوره تحصیل آماده نمایند. زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فردوسی مشهد، اعم از کانون‌های فرهنگی و هنری، اماکن ورزشی و تشکل‌های دانشجویی و ... این فرصت را به دانشجویان می‌دهد تا علاوه بر تحصیل بتوانند اوقات فراغت خود را در آن‌ها سپری کنند و خود را برای حضور در جامعه و نقش فعال در آن آماده کنند.

دکتر محمد کافی در ادامه گفت: دانشگاه‌ها همانند یک کشور مستقل هستند و تمامی فعالیت‌ها و مشکلات آنان در داخل خودشان حل‌وفصل می‌شود و همین‌طور که اعضای یک جامعه دارای حقوق شهروندی هستند و لازم است تا آن را یاد بگیرند، شما دانشجویان تو ورود نیز لازم است تا با حقوق دانشجویی در دانشگاه‌ها آشنا شوید و امیدوارم تا با سعی و پشتکار خود بتوانید برای خود و جامعه افتخارآفرین باشید.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه فردوسی مشهد دومین دانشگاه جامع برتر کشور است و در حال حاضر 25 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 13 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 8 هزار نفر مقطع کارشناسی ارشد و 4 هزار نفر نیز در مقطع دکتری می‌باشند همچنین نزدیک به 2 هزار دانشجوی خارجی از سراسر جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان نو ورود، دوران دانشجویی را دورانی ارزشمند و سرشار از شور و معنویت دانست و عنوان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد به خاطر حُسن هم‌جواری با مرقد مطهر امام رضا (ع) از سایر دانشگاه‌ها در ایران سرآمدتر و ارزشمندتر است و لذا دانشجویان در این مدت چندساله که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند باید از فرصت پیش‌آمده بهره کافی را ببرند و امید تا در این مدت بتوانند به تهذیب نفس در  کنار تحصیل مشغول باشند.

سپس تعدادی از مدیران دانشگاه با حضور در جایگاه ضمن خیرمقدم به دانشجویان نو وررود در خصوص واحد خود صحبت نمودند که در این زمینه دکتر طاهری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه و دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی در مورد مسائل رفاهی و آموزشی دانشجویان توضیحاتی ارائه نمودند و دکتر سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ضمن توضیح وظایف این مدیریت برای اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای دانشگاه با اشاره به اینکه سال جاری هفتادمین سال تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد به برنامه‌هایی که برای این موضوع در دانشگاه برگزار می‌گردد، اشاره نمود.

دانشجویان نو ورود دانشگاه پس از پایان مراسم از غرفه‌هایی که به‌منظور آشنایی ایشان با واحدهای دانشگاه آماده‌شده بود بازدید کردند.

ارسال کننده خبر: الهی نژاد

 

843398

844011

843399

844012

844000

844013

844001

844002

844003

844005

844014

844006

844015

844017

844016

844007

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه