برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور برای 132 کد رشته امتحانی در روزهای پنج شنبه 6 و روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1397 بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در همین خصوص گفتگویی با دکتر گنجعلی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد انجام داده است که حاصل این گفتگو در زیر درج شده است :

تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال 1397 در کشور 791 هزار و 634 نفر با ترکیب 49 درصد زن و 51 درصد مرد می باشند. در استان خراسان رضوی نیز تعداد کل داوطلبان 51 هزار و 462 نفر می باشند که حدودا 49 درصد از داوطلبان را خانم ها و 51 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

در استان خراسان رضوی آزمون کارشناسی ارشد سال 1397 در شهر های مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان ،تربت حیدریه،کاشمر و گناباد به طور همزمان در روز های تعیین شده برگزار می شود. 38 هزار و 47 نفر شهر مشهد را به عنوان حوزه امتحانی خود انتخاب کردند . دانشگاه فردوسی مشهد با مشارکت 10 دانشکده، حوزه امتحانی 25 هزار و 390 نفر از داوطلبان خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه خیام و پیام نور مشهد سایر حوزه های فرعی برگزاری آزمون در شهر مشهد می باشند.

کارت ورود به جلسه و برگه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org قرار داده می شود. داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه ای و مشخصات ثبت نامی ( شماره پرونده و کد رهگیری ) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی است.

قابل ذکر است باجه رفع نقص در نوبت های صبح و بعد از ظهر از روز سه شنبه 4 اردیبهشت درساختمان مدیریت آموزشی واقع در پردیس دانشگاه درب شمالی دانشگاه صبح ها از ساعت 8:30تا 12:00 و عصر ها از ساعت 14:00 الی18 برای رفع نقص موارد احتمالی داوطلبان، فعال خواهد بود.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه