بازدید هیئت دانشگاه مستنصریه بغداد از دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، رؤسای دانشکده‌های علوم انسانی و علوم تربیتی دانشگاه مستنصریه بغداد در روزهای چهارشنبه و شنبه 25 و 28 مهرماه سال 1397، از دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بازدید کردند و با دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد نشستی داشتند.

در این بازدید که ده تن از اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه مستنصریه نیز حضور داشتند، ظرفیت‌های بخش علوم انسانی دو دانشگاه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی موردبررسی قرار گرفت و هیئت دانشگاه مستنصریه ضمن گفتگو با هیئت‌رئیسه دو دانشکده با اعضاء برخی از گروه‌ها دیدار و گفتگو کردند.

دکتر قبول در دیدار با هیئت دانشگاه مستنصریه با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های عراق نخستین شریک همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد می‌باشد، حفظ و گسترش این روابط را از اهداف اصلی دانشگاه فردوسی مشهد نام برد.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد در ایران و دانشگاه مستنصریه در عراق و نیز بازدیدهای متعدد در طی چند سال اخیر و امضاء تفاهم‌نامه میان دو دانشگاه خواستار اجرایی شدن بیش‌ازپیش تفاهم‌نامه میان دو دانشگاه شد.

هیئت دانشگاه مستنصریه نیز، دانشگاه فردوسی مشهد را شناخته‌ترین دانشگاه ایرانی در میان دانشجویان عراقی معرفی کرد که از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برخوردار است. هم‌چنین ایشان شرایط همکاری بین‌المللی با دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم تربیتی و روانشناسی را بسیار مطلوب ارزیابی کردند.

در پایان این دیدار برای اجرایی شدن اعتباربخشی به مجلات علمی پژوهشی دو طرف، حضور استادان راهنما و داور در پایان‌نامه‌های دو دانشگاه، تبادل استاد و برگزاری دوره دکتری مشترک توافقاتی صورت گرفت که بنا شد در قالب قرارداد اجرایی به امضاء رؤسای دو دانشگاه برسد.

یادآور می‌شود دانشگاه مستنصریه با ظرفیت 45 هزار دانشجو، جزء دانشگاه‌های برتر کشور عراق به شمار می‌آید که در سال 1395 تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و آن دانشگاه به امضاء رسید.

برای مشاهده متن این تفاهم‌نامه اینجا را کلیک کنید

 

841079

841081

841110

 

 

برای آگاهی از اخبار و رویدادهای دانشگاه فردوسی مشهد می توانید به پیام رسان های :

سروش:

http://Sapp.ir/fumsoroush

ایتا:

https://eitaa.com/ferdowsieum

مراجعه نمایید

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه