بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایشگاه تخصصی آپا در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر رسول سرائیان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران طی بازدیدی از آزمایشگاه تخصصی آپا در دانشگاه فردوسی مشهد، با تاکید بر نقش مراکز آپا در ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور، خواستار افزایش حجم ارتباط علمی و پژوهشی با دانشگاه فردوسی مشهد شد.

در این بازدید که مهندس خلیلی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، دکتر ملک‌زاده، مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه، دکتر رجبی، رئیس دانشکده مهندسی، و دکتر حسینی‌سنو، رئیس مرکز فاوا دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشتند، دکتر محسن کاهانی، مدیر آزمایشگاه آپا دانشگاه، گزارش جامعی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این آزمایشگاه ارائه نمود.

وی گفت: از دستاوردهای مهم و تاثیرگذار آزمایشگاه آپا دانشگاه فردوسی مشهد، نهادینه‌سازی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) و نظام آپا در مدیریت کلان استان خراسان رضوی و آشنایی مدیران عالی و مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌های اجرایی استان با اهمیت افتا می‌باشد.

وی با اشاره به تاثیر مشابه بر شرکت‌‌ها و فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان افزود: ایجاد انگیزه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر برای انتخاب گرایش‌های مرتبط با امنیت و ادامه تحصیل در این گرایش نیز از دستاوردهای فعالیت‌های آپای فردوسی است.

دکتر کاهانی ضمن تشریح خدمات آزمایشگاه آپا در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: فعالیت‌هایی از قبیل شناسایی تهدیدات رایانه‌ای، کشف آسیب‌پذیری‌ها، رسیدگی و کمک به سازمان‌های مختلف در هنگام بروز حوادث ناشی از حملات و رخدادهای امنیتی، ارزیابی امنیتی و انجام آزمون نفوذپذیری بر روی شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری، ارائه طرح امنیت برای امن‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای، و خدمات آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی، از اهم خدمات این مرکز تخصصی در حوزه افتا است.

وی افزود: آپای دانشگاه فردوسی مشهد فردوسی فقط در گستره بومی و استان فعالیت نمی‌کند و ارتباطات علمی، آکادمیک و کاربردی و پروژه‌های متنوعی با مراکز خارج از استان و در سطح کشور دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این بازدید ضمن بیان عملکرد و ویژگی‌های آزمایشگاه تخصصی آپا دانشگاه فردوسی مشهد و نقش برجسته آن به عنوان همکار مرکز ماهر، بر روزآمدی و اثرگذاری مرکز ماهر کشور و مراکز آپا در ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور تاکید کرد.

دکتر سرائیان افزود: استفاده از توان علمی و استعدادهای مراکز علمی و پژوهشی از سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

وی ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های علمی در دانشگاه فردوسی مشهد، برای استمرار ارتباطات و ارائه چالش‌های وزارت و سازمان متبوع به دانشگاه برای ارائه راه‌حل‌‌های پژوهشی و علمی اعلام آمادگی نمود.

apa_97_2

apa_97_3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه