بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

د

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رأس هیئتی متشکل از معاونین و مدیران این معاونت در روز دوشنبه 10 دی‌ماه 97 از طرح‌های نوآورانه و فناورانه پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد بازدید نمود.

دکتر احد ضابط عضو هیئت‌علمی دانشگاه و رئیس پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد با معرفی این مجموعه به‌عنوان یک واحد پژوهشی – فناوری با رویکرد توسعه محصولات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در حوزه فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقق زنجیره ارزش، تعمیق ساخت داخل و افزایش حداکثری جذب ارزش‌افزوده در زنجیره ارزش انرژی باد، انرژی خورشید و ذخیره‌سازها را به‌عنوان فعالیت‌های محوری این مجموعه عنوان نمود. او افزود برنامه تولید قطعات، اجزا و زیرمجموعه‌های موردنیاز توربین یا بادی مقیاس کوچک و متوسط شامل پره، کانورتر، سیستم کنترل و انواع قطعات فلزی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان زایشی (Spin off) را ازجمله برنامه‌های پژوهشکده اعلام نمود.

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در بازدید از دستاوردهای پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد اظهار نمود: تا 90 درصد هزینه ثبت پتنت بین المللی توسط کانون های ثبت پتنت معاونت علمی و فناوری حمایت می شود و افزود:  دانشگاه ها خط مقدم میدان کارآفرینی است و باید مهد استارتاپ ها باشد و  وظیفه خود می دانم از گسترده شدن فرش زیست بوم کارآفرینی و نوآوری زیر پای فعالان دانش بنیان و استارتاپی حمایت کنم.

ارائه عملکرد توربین‌های بادی بومی 1 و 3 کیلووات با سطح آمادگی فناوری (TRL) 9 و توربین بادی بومی یکصد کیلووات با سطح آمادگی فناوری 8  توسط مهندس یاوری نسب مدیر نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری محصولات از دیگر قسمت‌های این بازدید بود.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه