بازدید مسئول بنیاد علمی آموزش زبان و ادبیات ژاپنی از دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

آقای سودو، مسئول بنیاد علمی آموزش زبان و ادبیات ژاپنی روز دوشنبه  4 تیر ماه 97 با حضور در پردیس دانشگاه، با دکتر احسان قبول مدیر همکاریها علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه درباره گسترش همکاری میان آن بنیاد و دانشگاه فردوسی مشهد گفتگو کرد.

در این نشست آقای سودو ضمن معرفی بنیاد ژاپن که فعالیت عمده آن در راستای گسترش زبان و ادبیات ژاپنی در سطح بین الملل است خواستار فراهم شدن زمینه گسترش آموزش زبان ژاپنی در دانشگاه فردوسی مشهد شد.

دکتر قبول نیز با استقبال از گسترش همکاری های آموزشی، علمی و فرهنگی میان ایران و بنیاد ژاپن، فرآیند تأسیس و گسترش زبانهای خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد را بازگو کرد و اعلام آمادگی کرد که میان دانشگاه فردوسی مشهد و بنیاد ژاپن قرارداد اجرایی فعالیتهای مشترک به امضاء برسد.

آقای سودو در ادامه حضور خود با دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کرد.

دکتر تقوی ضمن معرفی فعالیت‌ها و امکانات این مرکز، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای همکاریهای بیشتر و برگزاری دوره های مختلف آموزش زبان فارسی اعلام کرد.

آقای سودو نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با توجه به زمینه های مناسب همکاری میان دانشگاه های ژاپن و دانشگاه فردوسی مشهد، بتواند مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد را به مراکز مرتبط  در ژاپن معرفی نماید و زمینه گسترش آموزش زبان فارسی در ژاپن بیش از پیش فراهم آید. در پایان این دیدار، آقای سودو از امکانات آموزشی و آزمایشگاه زبان مرکز بازدید و امکانات مرکز فردوسی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است وی در ادامه ضمن بازدید از امکانات و کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی با مسئولان این دانشکده در زمینه امکان همکاری به ویژه در زمینه آموزش زبان ژاپنی گزارشی ارائه داد.

در این نشست که با حضور دکتر رادمرد رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد، توافق شد با حمایت بنیاد ژاپن آموزش زبان ژاپنی در بخش کالج دانشگاه بزودی آغاز شود و از انجام پژوهش های تطبیقی در حوزه ایران و ژاپن در حوزه های مختلف نیز حمایت شود.

ارسال کننده خبر: شریعت پناه  - محرابی

840198

840195

840196

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه