بازدید رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از پارک علم و فناوری خراسان

ارسال شده در تاریخ :

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و هیئت همراه ضمن بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در نشست مشترک با مدیران پارک علم و فناوری خراسان همکاری‌های مشترک بین پارک و دانشگاه فردوسی مشهد را بررسی نمود.

دکتر محمد کافی در این نشست بر ضرورت افزایش تعاملات و همکاری‌های مشترک بین پارک و دانشگاه فردوسی تأکید و این دو نهاد را به حلقه‌های زنجیری توصیفی کرد که در صورت اتصال نداشتن به یکدیگر از کارایی لازم برخوردار نیستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه  بر ضرورت آسیب‌شناسی برای حل این معضل و برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد بازدید از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان را بسیار انگیزه‌بخش توصیف کرد و مهارت‌افزایی را به‌عنوان حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد. ایشان درعین‌حال بحث علم‌آموزی را به‌عنوان رسالت اصلی دانشگاه مطرح کرد که نباید تحت‌الشعاع بحث کارآفرینی قرار بگیرد.

دکتر کیوان‌فر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد هم در این نشست خواستار برنامه‌ریزی برای حضور اساتید دانشگاه‌ها در پارک و معرفی ظرفیت‌های پارک خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد شد.

 دکتر رضا قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد تا تفاهم‌نامه‌ای بین پارک خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد در همه زمینه‌ها به‌خصوص در حوزه پژوهشی منعقد شود تا ارتباط مؤثرتری بین این دو نهاد شکل بگیرد و افزود: برای پیشبرد اهداف متعالی فناوری در کشور به هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ پارک خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد نیاز داریم.

رییس پارک علم و فناوری خراسان، طراحی مدلی برای ساختارمندسازی تحقیق و توسعه با کمک گرفتن از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان را حائز اهمیت دانست و گفت: ما می‌توانیم با کمک یکدیگر، الگویی بومی از یک پارک و یک دانشگاه مستقل را ارائه دهیم که در کنار هم و کاملاً هماهنگ فعالیت می‌کنند.

مهندس تفضلی، معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناوری پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست به معرفی پارک و مراکز رشد تخصصی آن پرداخت و اعلام کرد: در حال حاضر 300 شرکت فناور و دانش‌بنیان در پارک فعالیت دارند که ارزش فروش محصولات آن‌ها بالغ‌بر 1470 میلیارد ریال و تعداد شاغلان حدود 3844 نفر هستند که 88 درصد آن‌ها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر می‌باشند.

اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد همچنین از واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان و ارائه‌دهنده خدمات نیروگاهی بازدید کردند.

840483

840486

840485

840484

840487

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه