بازدید دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور ترکیه از دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، تعداد ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور ترکیه روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه با حضور در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد از امکانات و توامندی های این دانشگاه بازدید نمودندو سپس در نشستی با مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئولان این مدیریت در خصوص تحصیل در این دانشگاه گفتگو کردند..

در این نشست که در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، دکتر قبول ضمن معرفی مسئولان حاضر در این نشست و با اشاره به  حضور و تحصیل بیش از 1700 دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این دانشگاه سعی کرده است ویژگی ها و صفات بارز امام هشتم (ع) و همچنین فردوسی شاعر بزرگ ایران را در خود متجلی کند.

مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد به هزینه تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس، مقطع کارشناسی ارشد مقطع دکتری را برای دانشجویان کشور ترکیه را ارائه نمود.

وی اظهار داشت: بیش از هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مختلف کشور ترکیه در حال تحصیل هستند ولی تعداد دانشجویان ترکیه در کشور ما کمتر از این تعداد است که قابل افزایش می باشد.

مدیر همکاریهای علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شعبه ای ازمرکز آموزش زبان فارسی در شهر آنکارا وجود دارد و در حال نهایی کردن مقدمات قرارداد همکاری علمی با برخی دانشگاه های کشور ترکیه هستیم.

در ادامه مسئول گروه دانشجویان اعزامی از کشور ترکیه گفت: این دانشجویان همه دارای مذهب شیعه هستند و با حمایت موسسه " TAYDER " ترکیه سفر ۱۰ روزه خود به ایران را آغاز کرده و از برخی مراکز دانشگاهی نیز بازدید نمودند که بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد در همین راستا انجام می شود.

در این نشست که دکتر محمد تقوی رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان ، دکتر موذن زاده رئیس اداره دانشجویان بین الملل و دکتر قندهاریون مسئول گروه برنامه ریزی و توسعه همکاریهای علمی بین المللی حضور داشتند، دانشجویان کشور ترکیه ضمن معرفی خود سوالاتی در خصوص ادامه تحصیل و شرایط پذیرش همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری مطرح کردند که پاسخ لازم به آنان ارائه گردید.

 tork9863

tork9862

tork9864

tork9865

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه