افتتاح شعبه جدید مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه کوت عراق

ارسال شده در تاریخ :

دوازدهمین شعبه مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه کوت عراق، توسط دکتر احسان قبول، رئیس مرکز افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز که در روز پنج‌شنبه 3 اسفند ماه 1396 با حضور رئیس هیئت امناء دانشگاه کوت دکتر طالب الموسوی و دکتر زوین، رئیس دانشگاه و استادان و دانشجویان و تنی چند از مسئولان استان واسط برگزار شد، دکتر احسان قبول رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد،  زبان فارسی را زبان علم و دانش در منطقه معرفی کرد و حضور بیش از 1500 دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد و 500 زبان‌آموز از 32 کشور جهان در مرکز فردوسی را گواه این مدعا دانست.

دکتر قبول، توسعه روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های عراق را از اهداف اصلی دانشگاه فردوسی مشهد معرفی کرد و برگزاری ده‌ها همایش، کارگاه، دوره‌های مشترک، پذیرش بیش از 1000 دانشجو از کشور عراق در طی 5 سال اخیر، امضا تفاهم‌نامه با عموم دانشگاه‌های مهم عراق و سفرهای مکرر هیئت‌های دانشگاهی دو طرف نشان این اهتمام است. رئیس مرکز فردوسی افتتاح شعبه جدید مرکز فردوسی در دانشگاه کوت را دریچه‌ای برای گسترش زبان فارسی در جنوب عراق دانست و ابراز امیدواری کرد این مرکز به اهتمام مسئولان دانشگاه کوت به‌سرعت در کل جنوب عراق گسترش یابد.

دکتر طالب الموسوی رئیس هیئت‌امنا و مالک دانشگاه کوت نیز با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد و ریاست آن برای توجه به دانشگاه‌های منطقه جنوبی کشور عراق ابراز امیدواری کرد با افتتاح نمایندگی مرکز فردوسی در شهر کوت به‌سرعت شاهد گسترش زبان فارسی در این شهر مرزی با ایران باشیم. وی دانشگاه کوت را برترین دانشگاه خصوصی عراق بر اساس رنگین جهانی کیو اس معرفی کرد و یکی از اهداف اساسی این دانشگاه را ارتباط با دانشگاه‌های برتر ایران بیان کرد. دکتر زوین رئیس دانشگاه کوت نیز با اشاره به آوازه نیک مرکز فردوسی در کشور عراق، آمادگی دانشگاه کوت برای توسعه زبان فارسی در مناطق جنوبی عراق را اعلام کرد.

همچنین پس‌ازاین مراسم، قرارداد همکاری به امضا دکتر احسان قبول، نماینده رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر زوین، رئیس دانشگاه کوت برای همکاری‌های علمی و آموزشی مشترک و کمک دانشگاه فردوسی مشهد برای ارتقا سطح علمی استادان دانشگاه کوت رسید.

811354

811353

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه