نشست صمیمانه هیئت‌رئیسه دانشکده علوم ریاضی با اعضای هیئت‌علمی این دانشکده در اتاق شورای دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این نشست که در روز شنبه 21 مهرماه 97 برگزار شد، دکتر علیرضا سهیلی، رئیس دانشکده علوم ریاضی ضمن خوشامدگویی به حاضران و تشکر برای همکاری‌هایی که به‌صورت مشاوره انجام‌شده است، از آنان خواست تا نظر‌گاه‌های خود را به‌وسیله اتوماسیون یا هر طریقی که برایشان امکان دارد برای ایشان ارسال کنند.

دکتر سهیلی اصلاح ساختارهای دانشکده و توسعه و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های اثربخش را دو موضوع مشخصی عنوان کرد که در دو سال گذشته در برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرارگرفته است و کاربردی کردن علوم ریاضی را از اهداف مشخص خود برای ارتقا دانشکده برشمرد. دکتر سهیلی همچنین با اشاره به مصوبات آموزشی جدید دانشگاه که از مهرماه برای اجرا ابلاغ‌شده است از اعضای هیئت‌علمی خواست اگر در این خصوص نظر‌گاهی دارند ارائه دهند تا پس از جمع‌بندی در جلسه‌ای که به‌زودی با حضور معاون آموزشی دانشگاه برگزار خواهد شد طرح و بررسی شود.

رئیس دانشکده علوم ریاضی همچنین به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی و طرح افزایش توانمندی و دستاوردهای علمی دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت در حوزه پژوهشی به اهدافی که در سال نخست داشتیم نائل شدیم. مطالبات پژوهشی همکاران پشتیبانی شده و نتایج سال اول نشان‌دهنده جهت‌گیری کیفی سازی مقاله‌ها می‌باشد.

دکتر سهیلی در ادامه کارآفرینی و مهارت افزایی و درآمدزایی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای ارتباط با جامعه را دو موضوع مهمی عنوان کرد که نیاز است بیش‌ازپیش به آن‌ها توجه شود. وی در همین رابطه به جلساتی که با سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت افزایی دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برگزارشده، اشاره کرد. رئیس دانشکده علوم ریاضی بین‌المللی سازی را نیز از دیگر موضوعات موردتوجه دانشکده عنوان و از اعضای هیئت‌علمی که در این خصوص آمادگی دارند دعوت به همکاری کرد.

دکتر محمد صال مصلحیان، معاون پژوهشی دانشکده نیز ضمن ارائه گزارشی از مقاله‌های JCR اعضای هیئت‌علمی دانشکده به اهمیت مقاله‌های آنان در رده‌بندی دانشکده در دانشگاه اشاره کرد و از آنان خواست تا اطلاعات مربوطه به مقاله‌های پذیرفته‌شده یا چاپ‌شده خود را در پرتال وارد کنند. وی همچنین وضعیت ویراستاری مقاله‌ها را که در قالب طرح افزایش توانمندی و تولیدات علمی دانشکده صورت می‌گیرد مطلوب توصیف کرد.

دکتر مصلحیان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مقاله‌ها و نسبت رتبه‌بندی اعتبار آن‌ها، بابیان اینکه وضعیت کلی پژوهشی رو به بهبود است افزایش رشد مقاله‌های با رتبه‌بندی بالاتر را حرکتی امیدبخش دانست. معاون پژوهشی دانشکده همچنین گزارشی از طرح افزایش توانمندی و تولیدات علمی دانشکده را برای حاضران بیان کرد و با تأکید بر اینکه هدف این طرح حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی و به‌ویژه دکترا بوده است از اعضای هیئت‌علمی خواست در راستای افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی، دانشجویان را برای بهره‌مندی بیشتر از این طرح راهنمایی کنند.

دکتر رزم‌خواه معاون آموزشی -فرهنگی دانشکده نیز به دو موضوع سامانه آحفا و بارگذاری طرح درس پرداخت و از مشارکت قابل‌توجه اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم ریاضی در این خصوص قدردانی کرد. به این نکته نیز اشاره شد که سامانه آحفا فرصتی برای فعالیت‌های آموزشی است که تاکنون دیده نمی‌شده‌اند. امتیازهای در نظر گرفته‌شده برای بارگذاری طرح درس، سخنرانی‌های همایش‌ها و سخنرانی‌های علمی در سطح دانشکده و دانشگاه، طرح سؤال‌های آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد، مسابقه‌های علمی، همکاری با کالج برای برگزاری دوره‌های مهارت افزایی ازجمله مواردی بود که توسط معاون آموزشی فرهنگی دانشکده تأکید شد. وی بابیان اینکه طرح درس، یکی از شاخص‌های سند راهبردی دانشکده محسوب می‌شود، از آنان خواست تا با همراهی بیشتر خود دانشکده را در این شاخص سرآمد سازند. تقاضای دیگر معاون آموزشی دانشکده از کلیه اعضای هیئت‌علمی این بود که نقطه نظرات و پیشنهاد‌های سازنده خود در خصوص سامانه آحفا و مصوبات اخیر معاونت آموزشی را ارائه دهند تا در نشست‌های مربوطه بررسی شود. تکمیل برنامه حضور هفتگی اعضای هیئت‌علمی با ذکر نام دانشجو برای ساعات در نظر گرفته‌شده برای راهنمایی و مشاوره از دیگر تقاضاهای معاون آموزشی دانشکده بود. معرفی سامانه اندرویدی برای حضوروغیاب دانشجویان، ازجمله موضوعات دیگری بود که توسط دکتر رزم‌خواه مطرح شد و بدین‌وسیله از کلیه همکاران خواست تا با انجام این کار ساده، امتیازات آموزشی خود را افزایش دهند.

در ادامه این نشست، اعضای هیئت‌علمی دانشکده علوم ریاضی ضمن بحث و تبادل‌نظر با یکدیگر و اعضای هیئت‌رئیسه دانشکده، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و پیشنهادها و انتقادهای خود را برای ارتقا هر چه بیشتر دانشکده بیان کردند.

841043

841045